צוללות ננס מתקרבות לים התיכון: סדנא לבניית צוללת ננס נתפסה בספרד

צוללות ננס המשמשות קרטלי סמים בדרום אמריקה מתקרבות לים התיכון. חיזבאללה וחמאס יכולים לעשות בהן שימוש להברחת אמל״ח, חומרים וכוח אדם 

https://www.europol.europa.eu

המשטרה הלאומית הספרדית דיווחה על תפיסתו של כלי שיט צולל-למחצה (semi-submersible), תוצרת עצמית, שנתפס סמוך לעיר מלאגה. כלי השיט הצולל-למחצה, באורך של כתשעה מטרים, ברוחב של כשלושה מטרים, בגובה של כשלושה מטרים ובעל יכולת נשיאה של 2.2 טון. יחד עם הכלי נתפסו כ- 400 ק"ג הרואין, כ- 600 ק"ג חשיש ומאות אלפי אירו במזומן.

כלי השיט נתפס במסגרת מבצע בינלאומי רחב היקף, בהובלת המשטרה הספרדית, בהשתתפות של למעלה מ- 300 שוטרים, ושוטרים נוספים מקולומביה, הולנד, פורטוגל, ארצות הברית, בריטניה והיורפול.

חקירת המשטרה הספרדית החלה בשנה ב- 2002 כשנודע על קיומו של ארגון פשע בינלאומי חדש הפועל בספרד, שעסק בייבוא ומסחור של כמויות גדולות של סמים (קוקאין, חשיש ומריחואנה). הארגון כלל בני לאומים שונים מאירופה ומדרום אמריקה, ובסיסו הלוגיסטי בחבל קטלוניה שבספרד. 

עיקר תובלת הסמים בוצעה על ידי סירות מהירות ויאכטות מבלגיה ומבריטניה, לאחר שלשם הגיעו הסמים מדרום אמריקה. לאחר הגעת הסמים לקטלוניה הם הועברו במשלוחים ימיים לצרפת, גרמניה ולאיטליה. הארגון הקים רשת מחסנים ולוגיסטיקה הפרוסים ברחבי קטלוניה, ולנסיה, מלאגה, גרנדה ובמקומות נוספים. 

מ- 2002 העביר הארגון בדרך זו למעלה מ- 800 ק"ג של סמים כל חודש. על מנת להסתיר את הסמים הם הוטמנו בקוקוסים טריים ובקופסאות שימורי אננס. כאשר משטרת ספרד פשטה על רשת המחסנים במלגה, התגלה כלי השיט הצולל למחצה אשר היה בשלבי בנייה מתקדמים.

הכלי נבנה מפברגלאס, ושולבו בו שני מנועים של 200 כוח סוס כל אחד. לטענת המשטרה הספרדית, הכלי טרם הפליג, אך ארגון הפצת הסמים התכוון להעמיסו על אוניית-אם גדולה יותר, ולהורידו לים בקרבת החוף הספרדי. 

כלי השיט הצולל-למחצה היה אמור להוביל את הסמים בין אוניית-האם לבין התשתית הלוגיסטית על החוף, תוך ניצול החתימה הנמוכה שלו. מטרת השימוש בו היא לחמוק ממערך המכ"מים החופי הספרדי, ממשמר החופים ומהמשטרה.

צוללות ננס וכלי שיט צוללים למחצה נמצאים בשימוש ברוני הסמים בדרום אמריקה, והשימוש בהם הופך להיות שכיח. תכונותיהם ואופן הפעלתם, המאפשרים להם לחמוק ממערכי גילוי חופי ומספינות משמר חופים, הופך את כלי השיט האלו לאטרקטיבים במיוחד לארגוני הסמים והפשע. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית