ארה״ב מסייעת לטאיוואן להתחזק מול האיום הסיני

שר הביטחון הטאיוואני הודיע כי תגבר את פריסת כוחות הצבא בים סין הדרומי, וכי ארה״ב הסכימה לאישורי ייצוא עבור  ציוד רגיש הנדרש למען צי הצוללות העצמאי שלה

ספינה של משמר החופים הטאיוואני באזור האי טאיפינג, ארכיון. צילום: REUTERS/J.R We

טאיוואן הודיעה אתמול (ד׳) כי חיזקה את פריסת כוחותיה בים סין הדרומי, וכי ארה״ב אישרה ייצוא של טכנולוגיה רגישה שתותקן בצי הצוללות החדש שלה, זאת על רקע התגברות פעולות הצבא הסיני באזור בחודשים האחרונים והלחץ הגובר מבייג׳ינג על טאיפיי להכיר בריבונותה (״סין אחת״), וכן תביעתה לריבונות באזור הימי השנוי במחלוקת.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי שר הביטחון עדכן את הפרלמנט שטאיוואן הגדילה הן את כוח האדם והן את אמצעי החימוש באי טאיפינג (איטו אבא), האי המרכזי בו היא שולטת בים סין הדרומי. ״הם מסוגלים לפתוח במלחמה״, השיב שר הביטחון הטאיוואני, צ׳יו קו-צ׳אנג, לשאלת הפרלמנט בנוגע לתקיפה אפשרית של סין.

בנוסף, עדכן צ׳ו את הפרלמנט כי ארה״ב הסכימה לאישורי ייצוא עבור כל הציוד הרגיש הנדרש למען צי הצוללות העצמאי של טאיוואן, אותו החלה לבנות בשנה שעברה, כחלק מהמודרניזציה של כוחותיה המזוינים. עוד אמר צ׳ו כי רכישות הנשק מארה״ב (מקור הנשק העיקרי של האי) נמשכות, ולא הושפעו מחילופי הממשל בארה״ב.

טאיוואן צפויה להיות אחד מנושאי השיחה של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, עם  בכירי מערך החוץ הסיני, היום (ה׳) באלסקה. בלינקן, שמסיים ביקור מדיני בקוריאה הדרומית וביפן המיועד לחיזוק הבריתות למול סין וקוריאה הצפונית יחד עם מזכיר ההגנה, לויד אוסטין, אמר אתמול בטוקיו כי ״סין משתמשת בכפייה ובתוקפנות כדי לערער את הדמוקרטיה בטאיוואן, ולתבוע טענות בים סין הדרומי המפרות את החוק הבינלאומי״.

בשבוע שעבר, פרסמה התקשורת הטאיוואנית תמונות לווין שלטענתה מראות סבירות לכך שסין בונה בסיס מסוקים במחוז פוג׳יאן, מול מיצר טאיוואן. האנליסט שפרסם את התמונות טוען שעל פי תצפיותיו, העבודה על הבסיס החלה ביולי 2019, והיא קרובה לסיום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית