ארה"ב תספק רק"מי סטרייקר לצפון מקדוניה 

שווי העסקה המוערך הנו 210 מיליון דולרים והספקית העיקרית הנה חברת ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה (GDLS)
 

By U.S. Army - http://www.sbct.army.mil/http://web.archive.org/web/20041015122832im_/http://www.sbct.army.mil/images/main/icv.jpg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1250413

משרד החוץ האמריקאי אישר השבוע (שלישי) מכירה של רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) סטרייקר (Stryker) וציוד נלווה לצפון מקדוניה בשווי מוערך של 210 מיליון דולרים.

צפון מקדוניה תקבל 54 רכבי סטרייקר, מתוכם נגמ"שי (נושאי גייסות משוריינים)  M1126, רכבי פיקוד M1130 ונושאי מרגמות M1129.  בנוסף, יסופקו מקלעי 0.5 M2A1, משגרי רינוני עשן M6, מכשירי קשר Harris, עמדות נשק נשלטות-מרחוק, מקלטי GPS ומשפר יכולות ראייה לנהג AN/VAS-5. היצרנית והספקית העיקרית לציוד זה תהיה חברת ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה (GDLS).

בהודעת משרד החוץ נאמר כי מכירה זו תתמוך ביעדי מדיניות החוץ והביטחון הלאומי של ארה"ב על ידי הגברת הביטחון של בעלת הברית מנאט"ו המשמשת כגורם חשוב ביציבות הפוליטית והכלכלית באירופה.

מכירה זו תשפר את יכולתה של צפון מקדוניה להתמודד מול איומים נוכחיים ועתידיים על ידי הגדלת היכולות המבצעיות, זמינות הכוחות ותקדם שיתוף פעולה צבאי. אין במכירה זו לשנות את המאזן הצבאי הבסיסי באזור.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית