הנפקת תעשייה אווירית תכלול את כל החברה - לא רק את החלק האזרחי 

הליך ההנפקה תקוע, ככל הנראה בגלל העדר הסכמות בין הוועד להנהלה וגם בגלל הליך טכני להשגת חיסיון על הדיווח לבורסה. בנוסף, לוקר נשאר יו״ר החברה וילווה את הליך ההנפקה. פרשנות

בועז לוי. מנכ״ל תעשייה אווירית. צילום: תעשייה אווירית

הנפקת תעשייה אווירית שהייתה מתוכננת בהתחלה לכלול רק את הפעילות האזרחית, תכלול את כל פעילות החברה (Unblock). החברה מדווחת כבר היום לבורסה, כך שלא צפויה בעיה בשל הפעילות המסווגת. עם זאת, הליך אישור החיסיון שהחברה צריכה לקבל ממשרד המשפטים מתעכב, כך לפי גלובס. ככל הנראה, מדובר בעיכוב טכני. לצורך הדיון, גם אלביט מדווחת לבורסה ועוסקת בפעילות מסווגת. 

למרות שההחלטה מתעכבת, מקורות של ישראל דיפנס אומרים כי מדובר בהליך שאינו תלוי בבחירות הקרובות או בזהות הממשלה. כמו גם, ישנה תזה הגורסת כי העיכוב נובע מהעדר הסכמות בין הוועד להנהלה בנוגע להיקף הפיטורים והכסף לעובדים מההנפקה. ופחות מהליך קבלת החיסיון. 

במקביל, הראל לוקר, יו״ר החברה, ימשיך לכהן בתפקיד למרות הפעילות שלו בחברת פז, כך לפי דיווח אחר בגלובס. על פי הדיווח, לוקר יעבור למצב לא פעיל ובמקום שכר, יקבל רק גמול על השתתפות בישיבות. 

לפי הפרסום, הסיבה להמשך כהונתו של לוקר והעדר חיפוש מחליף, קשורה לחוסר היציבות הפוליטי בישראל. אם וכאשר תקום ממשלה, החברה אמורה, תיאורטית, לחפש מחליף. עם זאת, סביר להניח שלוקר ירצה להשאר בחברה עד יום ההנפקה, ולגזור את הסרט בבורסה יחד עם בועז לוי, מנכ״ל החברה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית