שת״פ בין פורטליקס הישראלית לרובוטים של Humanetics

ספקית פתרונות הבטיחות העולמית תבצע בדיקות בטיחות פיזיות עם כלי רכב בתנאי כביש אמיתיים, לצד בדיקות בסימולציה ממוחשבת

צילום: יח״צ, באדיבות פורטליקס

חברת יומנטיקס (Humanetics), מהספקים הגדולים בעולם לציוד ופתרונות בדיקות בטיחות אקטיביות, ופורטליקס הישראלית (Foretellix), העוסקת בפתרונות אימות למערכות נהיגה אוטומטיות, הדגימו פתרון משותף שמגשר על הפער בין בדיקות וירטואליות לפיזיות במערכות נהיגה אוטומטיות. בחודש מאי, יקיימו החברות הדגמה חיה באירוע מיוחד שיתקיים בקליפורניה, במסלול בדיקות למערכות נהיגה אוטומטיות של  AAA.

הפתרון המשותף של החברות משלב בדיקות וירטואליות ובדיקות פיזיות של מערכות עזר לנהג (ADAS) ומערכות נהיגה אוטומטיות (ADS), ומיועד לסייע ליצרני רכב וספקי Tier1 להפחית את הוצאות הפיתוח והאימות, ולהבטיח את בטיחות ותקינות מערכות אלו.

התרחישים ב M-SDL שיצרה מערכת Foretefiy, פלטפורמת האימות של פורטליקס, נשלחו לרובוטים הנוהגים של יומנטיקס, שהוציאו את התרחישים לפועל בתנאי כביש אמיתיים. המידע שנאסף מהבדיקות נשלח חזרה למערכת Foretefiy, שמצטרף למידע שנאסף מבדיקות הווירטואליות (סימולציית מחשב) ומנותח ליצירת מדד כמותי המספק סטטוס מדויק של התקדמות הבדיקות.

"העבודה עם יומנטיקס תאפשר לנו להראות איך ניתן לגשר על הפער בין בדיקות פיזיות לווירטואליות, תוך כדי שימוש בפתרון המשותף שמייצר ומבצע בדיקות בפלטפורמות שונות – וירטואליות ופיזיות כאחד – ולנתח את כל המידע במקום אחד", אמר זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד משותף בפורטליקס. "אנחנו מאמינים שפתרון אימות אחיד, המזרים מידע מבדיקות אימות וירטואליות ופיזיות, הוא הדרך של תעשיית הרכב לצעוד קדימה במסע לעבר היעד של שיפור הבטיחות והטמעה מהירה יותר של מערכות נהיגה אוטומטיות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית