באמצעות הדמייה ממוחשבת גילה הצי האמריקאי צוללת רוסית מסתורית

הצוללת Belgorod מופעלת על ידי חטיבה 29 בצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ומשמשת לתפקידים ומשימות מיוחדות

By Mil.ru, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45678023

באמצעות סדרה של עיבודי מחשב והדמייה ממוחשבת, על מידע שהתקבל ממערכות סונאר של צוללות אמריקאיות, הצליח מודיעין הצי האמריקאי לגלות ולהבחין בדגם חדש ומסתורי של צוללת תקיפה רוסית. 

ההדמייה הממוחשבת בוצעה על מידע שהתקבל מגילוי צוללת רוסית מדגם Belgorod (פרויקט 09852). צוללת זו, שפרטיה הטכניים נותרו חסויים עד היום, מבוססת על שדרוג צוללות ישן יותר מדגם Oscar. 

הצוללת Belgorod מופעלת על ידי חטיבה 29 בצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ומשמשת לתפקידים ומשימות מיוחדות. תפקידיה של חטיבה 29 חשאיים, והיא נמצאת ישירות תחת פיקודו של משרד ההגנה הרוסי ולא נתונה לפיקודו הישיר של חיל הים. 

סדרת העיבודים מציגה צוללת ננס, מדגם Losharik (פרויקט 10831), המשוגרת מבטן הצוללת Belgorod. הצוללת המשודרגת יכולה לשאת מלאי כלים אוטונומיים מדגמים שונים ולמשימות שונות, טילי שיוט נגד מטרות קרקע וספינות, וטורפדו מדגמים שונים. 

הנעת הצוללת המשודרגת מתבססת על כור גרעיני. גוף הלחץ של הצוללת מתבסס על שבע שכבות לחץ, המאפשר לצוללת לשהות בעומקים של עד 2000 מטר מפני הים. הצוללת מצויידת בזרועות רובוטיות, לביצוע עבודות על קרקעית הים. הצוללת אף יכולה להיצמד באמצעות הזרועות הרובוטיות לכבלי תקשורת תת מימיים לביצוע האזנות. 

צוללת הננס Losharik מופעלת בפעילויות קומנדו, משימות מיוחדות, איסוף מודיעין ובדיקת מערכות חדשות. ביולי 2019 נמצאו 14 לוחמי הצי הרוסי, כשהם מתים בצוללת הננס, לאחר ששריפה פרצה בתוך צוללת מסוג זה מול חופי נורבגיה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית