האיראנים טוענים: זה המיקום שבו הישראלים תקפו את אוניית המכולות שלנו
על פי רב החובל של ספינת המכולות האיראנית, ה-Shahre Kord, מיקום התקיפה לכאורה היה כ-190 ק״מ מנמל חיפה
עמי רוחקס דומבה
| 16/03/2021
פרסום של Khaaasteh מתבסס על דברים של רב חובל של הספינה האיראנית Shahre Kord שלטענת איראן, הותקפה לאחרונה בים התיכון. על פי פרסומים ברשת, הפיצוץ ארע באמצע ספינת המכולות ובעקבותיו, נפתח חור באחת המכולות. המתקפה, לכאורה, לא שיבשה את יכולת כלי השיט לפעול.
לפיו, ״היינו במרחק של 75 מייל מישראל, בדיוק על 33.915° N, 33.536° E, כשהותקפנו בחפץ נפץ. חצי שעה לפני האירוע ה- GPS שלנו הפסיק לעבוד במשך 15 דקות״, נכתב בפרסום. נקודת הציון נמצאת בין ישראל לקפריסין, מרחק של כ190 ק״מ מנמל חיפה.
למרות הייחוס לישראל, אופי הפגיעה מטיל ספק בטענות האיראניות. הפגיעה היא באמצע כלי השיט, במכולה. אם כלי שיט ישראלי או צוללן היה מדביק מטען צד לכלי השיט האיראני, הפגיעה הייתה אחרת.
אם אכן ישראל היא זו שתקפה, ייתכן ועשתה זאת באמצעות כלי טיס ולא באמצעות כלי שיט או צוללן, והטילה משהו לאמצע כלי השיט האיראני. עם זאת, הערך המוסף של פעולה כזו, לעומת הסיכון בחשיפה או פגיעה ממשית בכלי השיט (בהיבט ביטוח הספנות בקווי האספקה הימית לישראל) - אינו ברור.
על פי רב החובל של ספינת המכולות האיראנית, ה-Shahre Kord, מיקום התקיפה לכאורה היה כ-190 ק״מ מנמל חיפה
פרסום של Khaaasteh מתבסס על דברים של רב חובל של הספינה האיראנית Shahre Kord שלטענת איראן, הותקפה לאחרונה בים התיכון. על פי פרסומים ברשת, הפיצוץ ארע באמצע ספינת המכולות ובעקבותיו, נפתח חור באחת המכולות. המתקפה, לכאורה, לא שיבשה את יכולת כלי השיט לפעול.
לפיו, ״היינו במרחק של 75 מייל מישראל, בדיוק על 33.915° N, 33.536° E, כשהותקפנו בחפץ נפץ. חצי שעה לפני האירוע ה- GPS שלנו הפסיק לעבוד במשך 15 דקות״, נכתב בפרסום. נקודת הציון נמצאת בין ישראל לקפריסין, מרחק של כ190 ק״מ מנמל חיפה.
למרות הייחוס לישראל, אופי הפגיעה מטיל ספק בטענות האיראניות. הפגיעה היא באמצע כלי השיט, במכולה. אם כלי שיט ישראלי או צוללן היה מדביק מטען צד לכלי השיט האיראני, הפגיעה הייתה אחרת.
אם אכן ישראל היא זו שתקפה, ייתכן ועשתה זאת באמצעות כלי טיס ולא באמצעות כלי שיט או צוללן, והטילה משהו לאמצע כלי השיט האיראני. עם זאת, הערך המוסף של פעולה כזו, לעומת הסיכון בחשיפה או פגיעה ממשית בכלי השיט (בהיבט ביטוח הספנות בקווי האספקה הימית לישראל) - אינו ברור.