אנליסט בריטי: ישראל תציב מטוסי F-35 באיחוד האמירויות - שעה טיסה מאתרי הגרעין של איראן

לדבריו, אם תתממש אפשרות כזו, יהיו מטוסי הקרב הישראליים במרחק של שעת טיסה אחת בלבד מאתרי הגרעין של איראן

צילום: דובר צה״ל 

קיימת אפשרות עתידית שמטוסי חמקן F-35 של חיל האוויר הישראלי יוצבו בבסיסים במפרץ הפרסי, באיחוד האמירויות, בבחריין או בסעודיה, משם יוכלו לפעול ביתר יעילות נגד איראן – אומר האנליסט ומומחה הביטחון הבריטי טים מרטין בשיחה עם הפרסום SHEPHARD.

אם תתממש אפשרות כזו, יהיו מטוסי הקרב הישראליים במרחק של שעת טיסה אחת בלבד מאתרי הגרעין של איראן, וזה עשוי להיות שינוי רב משמעות בתכנון המבצעי. לדברי מרטין, היו דיבורים על שת"פ מבצעי מאז חתימת הסכמי אברהם, ומאז הותר לאיחוד האמירויות לרכוש 50 מטוסי F-35 ולישראל רכש טייסת שלישית של מטוסי קרב כאלו. 

החמקנים הישראליים, 'אדיר', מוצבים בבסיס נבטים שבנגב, משם הם יכולים לתקוף מטרות בסוריה, בעירק, בלבנון, בירדן ובחלקים ממצרים – ללא תדלוק אווירי. אלא שהאיום הלוחץ ביותר בימים אלו על ישראל הוא איראן.

בעתיד אפשר לראות אימונים משותפים של מפעילי F-35 בישראל ובאמירויות, ולמעשה ניתן להקים קואליציה חדשה – נאט"ו של המזרח התיכון. האנליסט הבריטי מזכיר תכניות רכש נוספות של ישאל, כמו מטוסי תדלוק ומסוקי סער חדשים, וישראל אינה מסתירה את שאיפתה להצטייד במטוסי קרב F-15 EX.

אשר למטוסי F-35 הישראליים, הן ממלאים תפקיד  מרכזי במערכה הישראלית לבלימת הציר האיראני, בעיקר בסוריה. ישראל רוכשת מטוסי תדלוק חדשים כדי לשפר פעילות ב"מעגל השלישי", הכולל את איראן, לוב וצפון אפריקה, כותב טום מרטין. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית