צרפת: משחקים במלחמת לווינים

נציגים מגרמניה, איטליה וארצות הברית, המשתתפים כולם בפרוייקט ה- AsterX, לקחו גם הם חלק בתרגיל, הראשון מסוגו שהתקיים באירופה בכלל ובצרפת בפרט

צילום מסך

 לאחרונה התנהל משחק מלחמה בצרפת. משחק המלחמה שנמשך ארבעה ימים תרגל מצבים של לוחמת לוויינים. בין המצבים שתורגלו במשחק המלחמה היו תקיפה והשבתה של לוויינים צרפתיים באמצעות טילי יירוט לוויינים (כמו אלו המפותחים בסין וברוסיה), תקיפות סייבר וחסימות לוחמה אלקטרונית. המשתתפים במשחק המלחמה תרגלו קבלת החלטות בנושאים טכניים, מבצעיים, סייבר, עדכון מסלולים ללוויינים, ועוד. 

משחק המלחמה נוהל על ידי סוכנות החלל הצרפתית CNES בטולון, והשתתפו בה דרגים צבאיים ומדיניים. משחקי המלחמה השתתף גם עמנואל מקרון, הנשיא הצרפתי, בתהליכי הערכות המצב וקבלת ההחלטות. מקרון הדגיש, כי למרות שאולי התרחישים שתורגלו נראים אולי כדמיוניים, אבל הם רחוקים מלהיות כאלו. 

נציגים מגרמניה, איטליה וארצות הברית, המשתתפים כולם בפרוייקט ה- AsterX, לקחו גם הם חלק בתרגיל, הראשון מסוגו שהתקיים באירופה בכלל ובצרפת בפרט. הממשל הצרפתי האשים את רוסיה לא אחת בשנים האחרונות, בכך שגרמה בכוונת זדון למצב בו לווין איסוף מודיעין רוסי מדגם Olymp-K היה בטווח קרוב עד כדי התנגשות ללוויינים צרפתים-איטלקים מדגם Athena-Fidus.

צרפת האשימה את רוסיה בכך שבאמצעות הלוויין היא ניסתה לדלות מידע מתוך הלוויין שלה. ארצות הברית האשימה בשנה האחרונה את רוסיה בביצוע ניסויים לבחינת מערך הטילים נגד לווייניים שלה. הנשיא מקרון כי לאחרונה אותרו ניסיונות דומים לפגיעה במערך הלוויינים של צרפת, אך סירב לפרט מעבר לכך.

משחק המלחמה מדגיש את חשיבות מערך הלוויינות עבור צרפת, את תפיסת האיום הצרפתית על מערך הלוויינים שלה, ואולי יותר מכל את התרבות הניהולית והארגונית הצרפתית של ניהול והערכות למשברים.

 


 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית