הממשל האמריקני מחזק בריתות במזרח נגד סין וצפ״ק

מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה המריאו לביקור רשמי בן ארבעה ימים ביפן ובקוריאה הדרומית. ״סין נלהבת להשתמש באמצעי כפייה כדי להשיג את מטרותיה, העבודה עם בנות בריתנו קריטית״, כתבו המזכירים במאמר משותף 

אוסטין ובלינקן עם מקביליהם היפנים, אתמול. צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon/Pool

מזכיר המדינה של ארה״ב, אנתוני בלינקן, המריא אתמול (ב׳) לביקור רשמי בן ארבעה ימים ביפן ובקוריאה הדרומית, יחד עם מזכיר ההגנה, לויד אוסטין. זהו הביקור הרשמי הראשון שמקיים ממשל ביידן מעבר לים, ומטרתו היא ההתמקדות המחודשת של וושינגטון בחיזוק הבריתות באזור האינדו-פסיפי למול ההתחזקות האגרסיבית של בייג׳ינג  והתרחבות תכנית הגרעין של פיוניאנג.

״העבודה שלנו עם יפן וקוריאה הדרומית מכסה מגוון עצום של נושאים שהנם קריטיים לביטחון ולשגשוג שלנו – ושל העולם״, כתבו בלינקן ואוסטין במאמר דעה משותף שהתפרסם ב״וושינגטון פוסט״ טרם נסיעתם. ״הדיפלומטים ומנהיגי ההגנה שלנו יוצרים אסטרטגיות משותפות בנוגע לאופן ההתמודדות עם הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים של קוריאה הצפונית. אנו עומדים מאוחדים בתמיכתנו לערכים דמוקרטיים, ונעשה זאת בכל מקום בו הם מאותגרים״. מוקדם יותר השבוע, דיווח מקור אנונימי מתוך הממשל כי בחודש האחרון ניסתה ארה״ב ליצור קשר מספר פעמים עם פיוניאנג, אך זכתה להתעלמות.  

הביקור מתחיל לאחר שביום שישי האחרון התקיימה, באופן וירטואלי, ועידת הפסגה הראשונה של ״הרביעייה״, בה השתתפו מנהיגי ארה״ב, יפן, הודו ואוסטרליה – זאת כחלק מהאסטרטגיה של הממשל החדש להחזיר את ארה״ב לחוד החנית של המעורבות הבינלאומית ולחזק מחדש בריתות אזוריות שנשחקו ואף בוטלו בארבע השנים של ממשל טראמפ. במסגרת הפסגה, התחייבו המנהיגים לפעול לשיתוף פעולה בנושאי ביטחון בתחומי הכלכלה, הסייבר והים נוכח האתגרים מבייג׳ינג.

״זהו האינטרס שלנו שהאזור האינדו-פסיפי יהיה חופשי ופתוח, ושזכויות אדם, דמוקרטיה ושלטון החוק יעוגנו בו ויזכו לכבוד. זוהי מטרה שארה״ב חולקת עם יפן ודרום קוריאה. לא כל המדינות חולקות חזון זה. יש המבקשות לערער את הסדר העולמי״, כתבו המזכירים במאמרם. ״סין, במיוחד, נלהבת להשתמש באמצעי כפייה כדי להשיג את מטרותיה. כאן אנו שוב רואים עד כמה קריטית העבודה עם בנות בריתנו. הכוח המשולב שלנו מחזק אותנו כאשר עלינו להדוף את התוקפנות והאיומים של סין. אם לא נפעל בהחלטיות וניקח את ההובלה, בייג׳ינג תעשה זאת״.

בלינקן יחזור לוושינגטון דרך אלסקה, שם ייפגש ביום חמישי עם מקבילו הסיני, וואנג יי, ביחד עם היועץ לביטחון לאומי, ג׳ייק סאליבן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית