ישראל חיסנה כשני שליש מהפועלים הפלסטינים נגד קורונה

״זה פשוט מחמם את הלב שאנחנו עושים את הדבר הכל כך חשוב הזה לשכנים שלנו״ אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד״ר אלרעי פרייס. הפלסטינים מקבלים את החיסון של חברת ״מודרנה״

חיסון של חברת ״מודרנה״ שהועבר מישראל לבית לחם. צילום: REUTERS/Mussa Qawasma

כ-80 אלף פועלים פלסטיניים חוסנו על ידי ישראל עד כה נגד נגיף הקורונה, כך על פי נתונים רשמיים של משרד הבריאות. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה לנושא בתדריך עיתונאי שנערך אתמול (ב׳), ואמרה כי ״זה פשוט מחמם את הלב שאנחנו עושים את הדבר הכל כך חשוב הזה לשכנים שלנו״.

הצלחת החיסונים וחזרתנו לשגרה מחייבת אותנו לדאוג עכשיו ובמהרה לתושבי הגדה ועזה, ולסייע לחיסון התושבים באותו מודל שחוסנו אזרחי ישראל״, כתב פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב, ד״ר רוני גמזו, במאמר דעה שפורסם אתמול ב״הארץ״.

״אין לנו כמדינה הרבה הזדמנויות להוכיח לפלסטינים, לעולם הערבי ולעולם כולו שאנו שוחרי שלום, שאנו מאמינים באהבת השכן ומשתוקקים לשלום אזורי. היום זאת הזדמנות שצריך לממש אותה, לא מעמדת כוח או הצלחה, אלא מעמדת אחריות לאומית ואזורית״, הוסיף גמזו.

מבצע החיסונים לפועלים פלסטיניים בעלי היתר לעבוד בשטחי ישראל החל ביום ראשון שעבר, ומתקיים במספר מחסומים וכן בתחנות בהתנחלויות. כ-120 אלף פועלים מיועדים לקבל את החיסון של חברת ״מודרנה״, שניתן על ידי צוותי רפואה ישראלים.

בתוך כך, מדווח ה-Middle East Monitor כי מנהל שירותי הרפואה במשרד הבריאות הפלסטיני הזהיר מפני מחסור קרב במיטות אשפוז עבור חולי קורונה, ומפני קריסה של מערכת הבריאות. על פי נתונים רשמיים, ביום ראשון אובחנו 2,142 מקרי קורונה חדשים בשטחי הרשות, ו-15 מקרי מוות. מספר אזורים בגדה נסגרו על מנת למנוע את המשך ההתפשטות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית