כתב אישום נגד שוטר ומתנדב - התעללו באזרחים בברוטליות ללא הצדקה

בעוד המתלונן שרוע על הרצפה, בעטו בו הנאשמים בפלג גופו התחתון, אחזו בו והטיחו בו מכות אגרוף. הנאשמים אף הפעילו את השוקר והלמו בו במכות אגרוף לראשו

כתב אישום נגד שוטר ומתנדב - התעללו באזרחים בברוטליות ללא הצדקה

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי. צילום: משטרת ישראל

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אליסף קליין, במהלך משמרת שגרתית, נסעו הנאשמים בניידת המשטרה יחד עם שוטרת במסגרת שירות חובה. בשלב מסוים, הם הבחינו בשלושה חברים צועדים יחד כאשר אינם עוטים מסיכה, למרות צו בריאות הציבור הקובע כי חובה לעטות מסיכה במקום ציבורי.

השוטר שאל שניים מהם מדוע הם אינם עוטים מסיכה והם ענו לו כי הם יוצאים לקנות בקיוסק הסמוך. בעקבות זאת, ביקש מהם את מס' תעודת הזהות שלהם והמתלונן סרב לכך מספר פעמים. השוטר הודיע לו שהוא מעוכב לתחנה לצורך זיהויו, אך הוא סירב לעיכוב והשוטר הודיע לו על מעצרו.

הנאשמים ניסו לאזוק את המתלונן, אך הוא התנגד והשוטר הודיע לו כי יעשה שימוש בשוקר. בשלב זה, ביקש המתלונן להציג את תעודת הזהות שלו, וחבריו הסבו את תשומת לב המתנדב לכך שהמתלונן מציג תעודת זהות.

על פי כתב האישום, הנאשמים לא נעתרו לבקשה וניסו להשלים את אזיקת המתלונן. בתוך כך, הצמיד השוטר את המתלונן לרכב, והפעיל עליו את השוקר. המתלונן הלך לאחור, השוטר הלך אחריו והמשיך להפעיל לכיוונו את השוקר, שלא פגע במתלונן בשלב זה, אך הוא מעד ונפל על הרצפה.

על פי כתב האישום, בעוד המתלונן שרוע על הרצפה, בעטו בו הנאשמים בפלג גופו התחתון, אחזו בו והטיחו בו מכות אגרוף. הנאשמים אף הפעילו את השוקר והלמו בו במכות אגרוף לראשו, ולבסוף היכו אותו באמצעות קת השוקר בראשו.