האלופים החדשים בצה״ל: אליעזר טולדנו ורסאן עליאן

נכנסים לתפקיד מפקד פיקוד דרום ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, בהתאמה. שר הביטחון גנץ: ״אין בטוח וגאה ממני היום להעניק את הדרגות לשני קצינים שאני מכיר כמח"טים יצירתיים, נועזים וערכיים״

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי (במרכז), עם שני האלופים החדשים. צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל מוסר כי תת-אלוף אליעזר טולדנו ותת-אלוף רסאן עליאן הועלו לדרגת אלוף אתמול (ב׳), בטקס חגיגי שנערך בבית בן גוריון, במחנה "רבין" (הקריה), בתל-אביב.הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל ומשפחות מקבלי הדרגות.

מדברי שר הביטחון, בני גנץ: ״אין בטוח וגאה ממני היום להעניק את הדרגות לשני קצינים שאני מכיר כמח"טים יצירתיים, נועזים וערכיים. אני בטוח שהמעבר שלכם לעיסוק בקומה האסטרטגית של צה"ל, להיות חברים במטכ"ל, יהיה כוח עזר מצוין לבניית כוח הפיקוד הבכיר״.

גנץ ביקש להודות לאלוף הרצי הלוי על העשייה המבצעית בפיקוד דרום, ואמר כי הוא בטוח שיביא את הניסיון המבצעי המגוון שלו, לתפקיד סגן הרמטכ"ל. לאלוף כמיל אבו רוקון הודה גנץ על שירות ארוך שנים, שבו הפגין יכולת התמודדות עם אתגרים אזרחיים וביטחוניים מורכבים, תוך סיוע משמעותי לשמירה על היציבות ביחד עם צה"ל והדרג המדיני.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״אני שמח ששניכם מצטרפים לפורום המטה הכללי. אני סומך עליכם ועל הניסיון שכל אחד מכם מביא עימו לשולחן. אליעזר, אתה קצין מוכשר שעשה את כל התפקידים בהצטיינות. היית שותף בכיר בהצלחות בפיקוד הדרום בשנים האחרונות, מפקד אוגדה שנמצא בתפר בין האסטרטגי לטקטי, תורם, משנה ומעצב את העשייה בדרום בהיבט האסטרטגי לצד ההיבט הטקטי. רסאן, עשייתך תמיד מקצועית, עניינית וצנועה, במנהיגות אמיתית שרוצים ללכת אחריה. אני בטוח בהצלחתך״. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית