משטרת ישראל הוכיחה כי היא יודעת לפעול גם ברשת האפלה

לאחרונה דווח על חקירה מוצלחת של משטרת ישראל סביב תפיסת סוחרי סמים ברשת האפלה. המקרה מוכיח כי המשטרה למדה לגרום לעבריינים להחשף גם כאשר הם פועלים במתווה טכנולוגי מורכב 

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

דוברות המשטרה פרסמה לאחרונה, כי משטרת ישראל חשפה רשת ייבוא סמים, שפעלה באמצעות ה"רשת האפלה", ה- Dark net. בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה על ידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שמטרתה בדיקת חשד לסחר וייבוא סמים בהיקפים עצומים של מיליוני שקלים.

סחר הסמים התנהל באמצעות אתר למכירת סמים ב"רשת האפלה", בו נרכשו הסמים ונשלחו לארץ באמצעות חבילות תמימות למראה. בתום חקירת היחידה המרכזית, יוגשו כתבי אישום נגד תושב תל אביב בשנות השלושים לחייו ותושבת הדרום בשנות העשרים לחייה, בחשד לסחר בסמים. 

החקירה החלה בעקבות דיווח שהתקבל מגורמי המכס בנמל התעופה בן גוריון על איתורן של מספר חבילות חשודות, שהכילו חומרים שונים כולל אבקות וכדורים. חומרים אלו התגלו כסמים. אנשי היחידה המרכזית פתחו בחקירה לאחר דיווח אנשי המכס, ניתחו את מאפייני ההזמנות לזוג, והצליחו לאפיין את שיטת העברת הסמים, ממרחבי ה"רשת האפלה" עד הגעתם ארצה והפצתם. 

השוטרים אפשרו את העברת החבילות לחשודים, עקבו אחריהם וביצעו העברה "מדומה" של החבילה אל החשודים באזור גשר יהודית בתל אביב. השוטרים הצליחו לתפוס ראיות נוספות הקושרות את החשודים בביצוע הסחר בסמים, לרבות סכומי כסף גדולים שנתפסו בביתו של החשוד התל אביבי. בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים ואסר על פרסום זהותם. בהמשך יוגש כתב אישום נגד השניים. 

זוהי אינה הפעם הראשונה שנתפסים סוחרי סמים, הפועלים באמצעות ה"רשת האפלה". רשת זו, אשר בנויה שכבות-שכבות ומבוססת על תשתיות האינטרנט, מאפשר למשתמש בה אנונימיות מוחלטת, לרבות זהותו, פעילותו ומיקומו. העברת הכספים מיד ליד ב"רשת האפלה" מתבצעת באמצעות ביטקוין. השימוש במטבע הווירטואלי מאפשר למשתמשים ברשת שכבה נוספת של אנונימיות. 

בזירות המסחר בביטקוין ניתן למצוא סחר בסמים, בני אדם, נשק, תעודות זהות, רישיונות נהיגה ודרכונים ממדינות שונות, דיפלומות ועוד. בזירות המסחר השונות ניתן גם לרכוש מסדי נתונים ומידע רגיש מאתרים שנפרצו על ידי האקרים. 

על מנת לחשוף סוחרי סמים, סוחרי נשק או גורמי פשיעה אחרים – נדרשת המשטרה וגורמי אכיפת חוק אחרים, לגרום לעבריינים "לצאת לאור" מ"הרשת האפלה" ולהיחשף, כמו במקרה האחרון. רק כך ניתן לאתר וללכוד גורמי פשיעה הפועלים ברשת, המהווה את זירת הפשע הגלובלית המודרנית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית