צבא הולנד מקבל אלפי משאיות סקאניה חדשות

צבא היבשה ההולנדי יקבל 2,400 משאיות סקאניה גריפוס, חיל האוויר כ-270 וחיל הים 130 משאיות. התכנון הוא לספק משאיות כאלו גם למשטרה הצבאית ולמפקדות

צילום: מתוך אתר חברת Scania

צבא הולנד החל לקלוט לשורותיו משאיות לוגיסטיות חדשות מסוג סקאניה גריפוס (Scania Gryphus). האתר esut.de מדווח כי עד לשנת 2026 יקבלו זרועות הצבא ההולנדי יותר מ-2,800 משאיות מסוג זה, ועד עתה סופקו 72 משאיות 4x4 לצרכי הדרכה ואימון. צבא היבשה ההולנדי יקבל 2,400 משאיות סקאניה גריפוס, חיל האוויר כ-270 וחיל הים 130 משאיות. התכנון הוא לספק משאיות כאלו גם למשטרה הצבאית ולמפקדות.

משאית סקאניה גריפוס מקורה במשאית סקאניה XT שהוצגה לראשונה בשנת 2017. המשאית החדשה תסופק בשלוש גרסאות. הגרסה הבסיסית, שממנה מקבל הצבא 2,500 יחידות, היא משאית 8x8 עם יכולת נשיאת מטען של 10 טונות. היא מצוידת בתאורת אינפרה-אדום ותאורה מוסוות, מכשירי קשר ואנטנות, אמצעי מיגון אלקטרוני ועמדות להתקנת כלי נשק. למשאיות המשמשות כמובילי מטען או מכולות נוספים לעיתים מנופי רכב.

כל משאית שוקלת 10 טונות ומונעת על ידי מנוע דיזל Euro 6 370 קילוואט. עבור גרסה זו נרכשו 185 תאי נהג משוריינים המגנים על הצוות מפני אש ופיצוצים ובעת הצורך ניתן להחליפם בתאים לא ממוגנים. בנוסף לתצורה המיועדת למשימות תחבורה סטנדרטיות, הרכבים מצוידים כרכבי עמדת פיקוד, רכבי סדנה ומובילי דלק.

גרסת ה- 6x6 הקלה יכולה אף היא לשאת משקל של 10 טונות. בגרסה זו נעדרים כל האמצעים הצבאיים, והשימוש הוא כרכבי לימוד והדרכה ולצרכי תחבורה קרקעית בשדות תעופה צבאיים. גרסת משאיות 6x6 הכבדה מגיעה ליכולת נשיאת משקל של 15 טונות. המשאית מצוידת בגלגל חמישי בו ניתן להשתמש בהובלת נגררים.

הגרסה הקטנה ביותר היא של משאית 4x4 עם יכולת נשיאת משקל של רק עד 5 טונות ומיועדת לנשיאת מטענים ומכולות. חיל הנחתים ההולנדי מקבל משאיות המותאמות לנסיעה במים מלוחים ומתוקים עד לעומק של 1.5 מטרים. יכולת זו מאפשרת שימוש במשאית למשימות אמפיביות והחפה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית