מטוס מנהלים צרפתי עם מערכות של אלביט עשה טיסת בכורה
תצוגה עילית ומערכת ראייה לטייסים תוצרת אלביט במטוס המנהלים הצרפתי החדיש FALCON 6X
דן ארקין
| 15/03/2021
מערכת FALCON EYE, שהיא שילוב של תצוגה עילית (HUD) ומערכת ראייה מתקדמת תוצרת אלביט מערכות מותקנת במטוס המנהלים החדש FALCON 6X של מפעלי דאסו, שביצע השבוע את טיסת הבכורה שלו.
6X הוא אחד ממטוסי המנהלים הגדולים בשוק, מטוס רחב-גוף, ניהוג אל-חוט (FLY BY WIRE) שייכנס לשירות בשנת 2022. שני טייסי הניסוי של דאסו המריאו השבוע לראשונה לטיסת בכורה בשדה תעופה בבורדו, טסו שעתיים וחצי ובחנו את מערכות הניהוג, פעולת המנועים והמערכות השונות, ודיווחו שכל המערכות פעלו ללא דופי. בקרוב יטוס המטוס לבסיס של חיל האוויר הצרפתי ליד מרסיי להמשך טיסות הניסוי ויצטרפו אליו עוד שני מטוסי פלקון 6X.
האתר AINONLINE מוסר כי המטוס הוא דו-מנועי, תא נוסעים גבוה ורחב ידיים, מושבים ל-16 נוסעים ושני טיייסים, רום טיסה של 40 אלף רגל ומהירות 0.80 מאך. עם צוות ושמונה נוסעים יכול המטוס להגביה טוס עד 51 אלף רגל במהירות של 0.90 מאך. המטוס מצוייד במיטב מערכות האביוניקה ומכ"ם, וכאמור תצוגה עילית לטייסים ומערכת ראייה תוצרת אלביט מערכות.
תצוגה עילית ומערכת ראייה לטייסים תוצרת אלביט במטוס המנהלים הצרפתי החדיש FALCON 6X
מערכת FALCON EYE, שהיא שילוב של תצוגה עילית (HUD) ומערכת ראייה מתקדמת תוצרת אלביט מערכות מותקנת במטוס המנהלים החדש FALCON 6X של מפעלי דאסו, שביצע השבוע את טיסת הבכורה שלו.
6X הוא אחד ממטוסי המנהלים הגדולים בשוק, מטוס רחב-גוף, ניהוג אל-חוט (FLY BY WIRE) שייכנס לשירות בשנת 2022. שני טייסי הניסוי של דאסו המריאו השבוע לראשונה לטיסת בכורה בשדה תעופה בבורדו, טסו שעתיים וחצי ובחנו את מערכות הניהוג, פעולת המנועים והמערכות השונות, ודיווחו שכל המערכות פעלו ללא דופי. בקרוב יטוס המטוס לבסיס של חיל האוויר הצרפתי ליד מרסיי להמשך טיסות הניסוי ויצטרפו אליו עוד שני מטוסי פלקון 6X.
האתר AINONLINE מוסר כי המטוס הוא דו-מנועי, תא נוסעים גבוה ורחב ידיים, מושבים ל-16 נוסעים ושני טיייסים, רום טיסה של 40 אלף רגל ומהירות 0.80 מאך. עם צוות ושמונה נוסעים יכול המטוס להגביה טוס עד 51 אלף רגל במהירות של 0.90 מאך. המטוס מצוייד במיטב מערכות האביוניקה ומכ"ם, וכאמור תצוגה עילית לטייסים ומערכת ראייה תוצרת אלביט מערכות.