איחוד האמירויות תארח תרגיל חירום גרעיני בינ״ל

בהמשך השנה יתקיים תרגיל החירום הנרחב ביותר של סבא״א, בהשתתפות למעלה מ-170 מדינות. התרגיל ייערך בתחנת הכוח הגרעינית בארקה, שהחלה לייצר חשמל בקיץ האחרון

תחנת הכוח הגרעינית בארקה. צילום: Wikiemirati – Own work, commons.wikimedia.org

איחוד האמירויות נבחרה לארח את תרגיל החירום הבא של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א), תרגיל מורכב המתקיים כל שלוש עד חמש שנים, הצפוי להתקיים ברבעון האחרון של 2021.  

רשת ״אל ערביה״ מדווחת, כי בתרגיל צפויות להשתתף למעלה מ-170 מדינות והוא ייערך בתחנת הכוח הגרעינית בארקה, הממוקמת על חוף המפרץ מזרחית לבירה אבו דאבי, ובמרחק של כ-340 ק״מ מחופי איראן. התרגיל, ConvEx-3 (תרגיל אמנה רמה 3) מהווה  מיועד לבחון תגובות ויכולות בינלאומיות במצב חירום גרעיני, והוא תרגיל החירום ברמה הגבוהה ביותר של סבא״א (קיימים גם ConvEx-1 ו-ConvEx-2).

איחוד האמירויות משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח אנרגיה מתחדשת. בארקה, שהחלה לייצר חשמל באוגוסט 2020, היא תחנת הכוח הגרעינית הראשונה בחצי האי ערב. בשבוע שעבר, ניתן אישור הפעלה ליחידה השנייה בכור. בסופו של דבר אמורות לפעול ארבע יחידות, שיפיקו כ-25% מצרכי החשמל של איחוד האמירויות.

מלבד הקרבה לאיראן, הכור האמירתי מצוי תחת איום פוטנציאלי נוסף מצד החות׳ים בתימן, שעל פי הדיווח ב״אל ערביה״ איימו לפגוע בו בשל מעורבות אבו דאבי בסכסוך במסגרת הקואליציה בראשות סעודיה. נציגה הקבוע של איחוד האמירויות בסבא״א, חמאד אל קעאבי, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי ״לקחנו בחשבון את כל המרכיבים, כולל אבטחה פיזית, אבטחת סייבר, והגנה מפני חבלה וכל איום פוטנציאלי. האבטחה מתעדכנת על בסיס קבוע״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית