רפאל פרנקו: "מדינות ציר הרשע משתמשות בארגוני פשיעה לביצוע תקיפות סייבר"

לפי פרנקו, מדינות ציר הרשע החלו להשתמש בארגוני פשיעה לביצוע תקיפות סייבר. הדבר מאפשר למדינות עוינות לפגוע בארגונים ומדינות אחרות באמצעות "קבלני משנה"

רפאל פרנקו: "מדינות ציר הרשע משתמשות בארגוני פשיעה לביצוע תקיפות סייבר"

צילום: מערך הסייבר הלאומי

על מתקפת הסייבר כנגד חברת ק.ל.ס: "הפריצה לחברת ק.ל.ס מצטרפת למגמת עלייה באירועי הסייבר ברחבי העולם, הקורונה שגרמה לסגירת  השמיים והגבולות הקשתה מאוד על ארגוני הפשיעה לבצע העברה של אמצעי לחימה וסמים בין מדינות, והקשתה על סחר בבני אדם.

״המציאות החדשה גרמה לארגוני הפשיעה להפנות את מאמציהם למציאת פעילויות חדשות שיניבו הכנסות עבורם, והעיסוק בפשיעת סייבר הפך למכרה זהב. גם מדינות על ציר הרשע החלו להשתמש בארגוני פשיעה לביצוע תקיפות סייבר. הדבר מאפשר למדינות עוינות לפגוע בארגונים ומדינות אחרות באמצעות "קבלני משנה" - אותם ארגוני הפשיעה שמתמחים בתקיפת סייבר. הבולטת היא צפון קוראה אך קיימות עוד. "

על המוכנות של חברות עסקיות וגופים אזרחיים בישראל נגד פריצות ומתקפות סייבר: "חברות וארגונים אזרחיים במדינת ישראל חייבים להתכונן יותר למתקפת סייבר, וצריך להבין שניתן לעשות זאת באמצעים פשוטים יחסית. הם חייבים להבין את זה אחרת ימצאו את עצמם באירוע כואב, קשה ומתמשך שעלול לפגוע בהם אנושות.

״החברות צריכות להתכונן ולהבטיח אפשרויות גיבוי והתאוששות מהירות, להגן על שרשרת אספקה, להגדיר מנהלת אבטחת מידע או נאמן סייבר ארגוני ולדעת מראש מי המומחים אליהם פונים ברגע שמתחיל המשבר – החל מניהול המשבר, דרך ניהול המשא ומתן, הטיפול בהיבטים הטכניים, המשפטיים, הרגולטוריים ועד ניהול המשבר התקשורתי. אנחנו בעולם אחר היום. ארגוני פשע וטרור מחפשים בכל רגע את הקוראן הבא, הם לא צריכים סיבה מיוחדת - רק גישה וארגון לא מוכן."

אולי יעניין אותך גם