נ״ט ונ״מ באותו משגר: ריית'און שיגרה טיל סטינגר ממשגר ג'אוולין

הטיל פגע והפיל כטב"מ וכך אישרר את היכולת של המערכות המשולבות לפגוע באיומים יבשתיים ואוויריים

www.raytheonmissilesanddefense.com

חברת ריית'און האמריקאית הודיעה בשבוע שעבר כי הצליחה בפעם הראשונה אי-פעם לשגר טיל סטינגר (Stinger) מתוך משגר קל-משקל של טיל הג'אוולין (Javelin), בניסוי שנערך עבור הצבא האמריקאי. הטיל פגע והפיל כטב"מ וכך אישרר את היכולת של המערכות המשולבות לפגוע באיומים יבשתיים ואוויריים.

בהודעת החברה נאמר כי יעודה העיקרי של מערכת המשגר קלת-המשקל (LWCLU) היא לשמש כמשגר לטילי ג'אוולין, אך מערכות האופטיות העיליות שלה מאפשרות גם שימות של מודיעין, סיור ומעקב העומדות בפני עצמן. המערכת שוקלת ב-30 אחוזים פחות מקודמתה ומציעה טווח ראייה כפול בלילה ופי שלוש ביום, ללא כל קשר לתנאי מזג האוויר.

טיל הסטינגר, שכבר לקח חלק בארבע מערכות לחימה, יכול לזקוף לזכותו יותר מ-270 הפלות של מטוסים ומסוקים. הוא מוצב כיום בצבאות של תשעה עשרה מדינות ומשרת את ארבע זרועות צבא ארה"ב.

ריית'און מספרת כי במהלך הניסוי, שנערך בבסיס חיל האוויר האמריקאי אגלין (Eglin) בפלורידה, חיילים מהמשמר הלאומי של מיסיסיפי השתמשו בסימולטור מכ"מ סנטינל (Sentinel) ובמערכת שו"ב להגנה אווירית (FAAD/C2) כדי לאתר את מטרת הכטב"מ ואפשרו ליורה לפגוע במטרה האווירית בטיל מסוג Stinger Block 1  עם מרעום קרבה באמצעות משגר ה-LWCLU.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית