ארה״ב: קריאה לשינוי בסיוע למדינות זרות

דוח של ״המרכז לקידום אמריקה״ טוען שיש להעביר את ניהול בסיוע החוץ הצבאי ממשרד ההגנה למחלק המדינה, בטענה שהשיטה הקיימת אינה יעילה במסגרת מערך יחסי החוץ של ארה״ב כיום

ארה״ב: קריאה לשינוי בסיוע למדינות זרות

צילום: US Army

דוח של "המרכז לקידום אמריקה" קורא לממשל ליזום שינוי מהפכני בסיוע צבאי וביטחוני למדינות זרות, שעיקרו העברת ניהול סיוע החוץ הצבאי ממשרד ההגנה והפנטגון למחלקת המדינה.

הדוח קורא להעביר שבעה מיליארד דולר כספי סיוע צבאי למחלקת המדינה, בטענה שהשיטה הקיימת של ניהול הסיוע הצבאי על ידי הפנטגון היא "לא פונקציונלית ולא יעילה" במסגרת מערך יחסי החוץ של ארה"ב כיום. "בעידן התחרות בין המעצמות, איומי אקלים ומגיפות נדרשת גישה הוליסטית גמישה ומשולבת של מאמצי הסיוע הצבאי האמריקני בעולם הרחב", נכתב בדוח.

"המרכז לקידום אמריקה" מורכב מכמה צוותי מומחים לנושאי ביטחון לאומי, והוא יעץ לביידן בעת מערכת הבחירות לנשיאות. אתר Defense News מציין, כי מחברי הדוח כותבים שבעשר השנים שחלפו לא טרח איש בממשל לחשוב על דרכים חדשות לחיזוק הסיוע האמריקני למדינות זרות בנושאי צבא וביטחון, למרות שמשברים ומהפכים בעולם הופכים את שיטת הסיוע באמצעות משרד ההגנה לבלתי רלוונטית. "למפקדים צבאיים יש יותר אפשרויות לחלק כסף כאשר במוקד שלהם ענייני צבא וביטחון בלבד, ללא מבט כללי על מדיניות החוץ, מטרות כלכליות וזכויות האדם", נכתב.

המחברים קוראים למעורבות רבה יותר של הקונגרס וועדותיו בנושאי הסיוע הצבאי ביטחוני, כיוון שהחלטות על סיוע כזה חייבות להישקל על רקע המדיניות הכוללת, ויש לבדוק אם קיים תיאום מבין מטרות הסיוע למדיניות החוץ. הדוח אינו קורא לקיצוץ בסיוע הצבאי, אלא לעריכת שינוי רדיקלי בשיטת חלוקת הכספים. המחברים מוסיפים כי עתה הזמן לביצוע השינוי המוצע, כיוון שמזכיר המדינה אנת׳וני בלינקין מקורב מאוד לנשיא ביידן.

אולי יעניין אותך גם