חיל האוויר האמריקני קלט מטוס F-15 EX ראשון

דגם EX דומה לדגם החדיש F-15IA שמועמד לרכש בחיל האוויר הישראלי להחלפת הדגמים הוותיקים של מטוסי F-15 'בז'

boeing.com

חיל האוויר האמריקני קלט בסוף השבוע רשמית את הראשון בין מטוסי הקרב המתקדמים F-15 EX. המטוס הראשון טס מפעלי הייצור של בואינג בסט. לואיס לבסיס חיל האוויר אלגין בפלורידה, שם יעבור סדרת ניסויי קרקע וטיסה.

דגם EX דומה לדגם החדיש F-15IA שמועמד לרכש בחיל האוויר הישראלי להחלפת הדגמים הוותיקים של מטוסי F-15 'בז'. זו הפעם הראשונה מה 17 שנה שחיל האוויר האמריקני קולט דגם חדש של F-15.

בטיסת הבכורה החגיגית ליוו את ה-EX המתקדם דגמים קודמים C/D  ו-E. THE WAR ZONE מוסר כי חיל האוויר מעריך שהדגם החדש ישרת את החיל 25 שנה לפחות והפנטגון מתכונן להזמין 144 מטוסי     EX שיחליפו דגמים ישנים יותר.

מסירת ראשוני הדגם המתקדם מסמנת שינויים מפליגים המתוכננים בחיל האוויר, כמו, למשל, חימוש המטוסים בטילים סופר-סוניים וכן ייבחנו במטוסים שיטות ותורות לחימה חדשות במטוס שטווחו הוגדל וכושר נשיאת החימוש שלו הוא גדול במיוחד.

ששה המטוסים הראשונים יונעו במנועי ג'נרל אלקטריק, ואחרי כן ייבחנו גם מנועי F-100 229 של פראט אנד ויטני. בדגם המתקדם יהיו מערכות ניווט, אביוניקה, מכ"ם ושרידות חדישות, והצפי הוא שהטייסת המבצעית הראשונה תהיה מוכנה בשנת 2025. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית