מיליוני אתרי אינטרנט לא פועלים לאחר שריפה בחברת שרתים צרפתית

שריפה בחברת שרתים גדולה, OVHcloud, בשטרסבורג, במזרח צרפת, הוציאה משימוש מאות אתרים בעולם

bigstock

אתר ההורדות הישראלי "סדרות" ולמעלה מ- 3.6 מיליון אתרי אינטרנט אחרים הפסיקו לפעול, לאחר שריפה בחברת שרתים גדולה, OVHcloud, בשטרסבורג, במזרח צרפת. בין האתרים שלא פועלים ניתן למצוא אתרי בנקים גדולים, סוכנויות וארגונים ממשלתיים, אתרי ממשלות צרפת, פולין ובריטניה, אתרי חדשות בינלאומיים, אתרי קניות מקוונים, אתרי החלפת מטבעות מקוונים ועוד.

לחלק מהחברות והארגונים הושבתו קליל גם שירותי האימייל. השריפה, שפרצה ביום רביעי מעט אחרי חצות הרסה אחד מארבעת מרכזי הנתונים, ופגעה באחר, כך מסרה החברה. באופן מסתורי, השריפה פרצה יומיים לאחר שחברת מחשוב הענן הצרפתית הכריזה על פתיחת תוכנית להנפקתם בבורסה הצרפתית. החברה מפעילה כיום 17 מרכזי נתונים בצרפת ו- 32 מרכזים הפזורים בעולם. 

חברת OVHcloud הוקמה בשנת 1999, והיא מתחרה מול ענקיות אמריקאיות, כגון אמזון, Azure של מיקרוסופט, ו- Google Cloud, השולטות בשוק ביד רמה. החברה הצרפתית הוקמה כאלטרנטיבה לשוק הצרפתי והאירופאי מול החברות האמריקאיות, אך עד היום הייתה חסרה במימון אשר יאפשר לה להתמודד באופן משמעותי מול הענקיות האמריקאיות. 

החברה החלה מיידית ליישם תוכנית התאוששות, ולהקמה מחודשת של התשתיות והשרתים. למרות התגובה המהירה של החברה, החלו להצטבר תלונות רבות של לקוחות על פגיעה כלכלית בעסקיהם, כתוצאה מהשריפה ומאי היכולת להפעיל את האתרים ולגשת לשרתי האימייל.

אירוע השריפה מצטרף לאירועים רבים אחרים של תקיפת סייבר על שרתים. הדומה בין האירועים הוא התוצאה – השבתה של אתרי אינטרנט, שירותי אימייל ומכאן השבתת היכולת של ארגונים לתת שירות ללקוחותיהם ואיבוד מידע. 

מומלץ שחברות יקפידו על שמירת גיבוי לכל פעולותיהם, לרבות שרתי אימייל, אתר האינטרנט, מסדי הנתונים שלהם וכדומה. מדיניות הגיבויים לכל ארגון תקבע על פי כמות המידע ורגישותו, אך מומלץ לבצע גיבוי כל יום, ולשמור גיבויים לפחות ל- 60 יום. 

ניתן לבחור לבצע גיבוי לשירות ענן, כדוגמת גוגל, מיקרוסופט או אמזון או לבצע גיבוי על גבי שרת פיזי בארגון. אם בחרתם לבצע גיבוי על שרת פיזי, מומלץ לבצע גיבוי כפול, על שני שרתים שונים, המרוחקים זה מזה פיזית לפחות 10 ק"מ (על מנת לתת פתרון גם לאסונות לרבות שריפה, רעידות אדמה, הצפה וכדומה). 

על מנת שלא "לזהם" את הגיבוי בנוזקות, מומלץ שאחר ביצוע גיבוי יומי (או בתדירות אחרת), ינותק פיזית כבל התקשורת שבין הרשת הארגונית לשרת. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית