סעודיה נגד איראן: ״נפעל להפסקת המתקפות על מתקני הנפט שלנו״ 

הנסיך פייסל בן פרחאן א-סעוד מאשים את איראן באספקת נשק מתקדם כולל טילים בליסטיים ומל"טים חמושים לחותים

Saudi Foreign Minister Prince Faisal bin Farhan Al Saud - State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

סעודיה תפעל להרתעת התקפות על מתקני הנפט שלה, אמר שר החוץ שלה ביום רביעי, בעקבות התקפה על לב התעשייה השבוע על ידי התנועה החות'ית בתימן המזוהה עם איראן.

הנסיך פייסל בן פרחאן א-סעוד אמר במסיבת עיתונאים עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, כי ריאד תמשיך לשתף פעולה עם מוסקבה במסגרת אופ"ק כדי להבטיח מחירי נפט הוגנים עבור היצרנים והצרכנים.

מחירי הנפט זינקו לזמן קצר לאחר מתקפת הטילים והמל"טים של יום ראשון על הממלכה, כולל במגרש אחסון נפט בראס טאנורה, אתר של בית זיקוק ומתקן טעינת הנפט הימי הגדול בעולם. הרשויות הסעודיות אמרו כי סיכלו את המתקפה ללא נפגעים או נזק חמור. 

"הממלכה תנקוט בצעדי ההרתעה הדרושים כדי להגן על יכולותיה הלאומיות", אמר הנסיך. הוא ציין, כי על המאמצים הבינלאומיים לסיים את הסכסוך בתימן, שבה נלחמת קואליציה בהובלת סעודיה נגד החות'ים מזה שש שנים, לטפל בכך ש"איראן מספקת למיליציות החות'יות נשק מתקדם כולל טילים בליסטיים ומל"טים חמושים".

איראן דחתה בעבר האשמות, כמו גם הקבוצה, המכחישה את היותה בובה של טהראן. ארצות הברית תחת ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן הגבירה את הדיפלומטיה כדי לסיים את המלחמה, אך הביעה דאגה מ"איומים ביטחוניים אמיתיים" על ערב הסעודית בעקבות התקיפות האחרונות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית