אלביט מערכות מציגה את מערכת AMPS NG 

מערכת ה-AMPS NG  משלבת ערוץ SWIR להתגברות על לחות גבוהה, עשן או אבק ומרחיבה את יכולות המטען הרב-חיישני שלה

צילום: אלביט

חברת אלביט מערכות חושפת היום (רביעי) את הדור-הבא של מערכת המטען רבת-חיישנים המתקדמת שלה (AMPS™ NG) ומוסיפה טכנולוגיית אינפרה-אדום בגל קצר (SWIR) לחיישני הטלוויזיה (Charge-Coupled Device) CCD הקיימים היום ועיצוב ייחודי לחיישן FLIR רב-יכולת.

לדברי החברה, מערכת ה-AMPS NG הארוזה בפוד  AMPS מציעה יכולות נרחבות בכל התנאים, ומרחיבה באופן דרמטי את יכולות התצפית בתנאי ראות מוגבלים, באמצעות ערוץ SWIR שלו להתגבר ביעילות על לחות גבוהה, עשן או אבק.

אלביט מספרת בהודעתה כי במבחני הטיסה האחרונים שנערכו בישראל, המערכת החדשה הצליחה לייצר תמונות ברזולוציה גבוהה של משחק כדורגל בערוץ MWIR ממרחק של 25 ק"מ ומעקב אווירי אחר יעדים שרכש כטב"מ הרמס 900 בערוץ SWIR ממרחק של עשרות קילומטרים. מערכת ה-AMPS NG כשירה לחלוטין לתנאי מבצע קיצוניים ונמצאת בשלבי שילוב אחרונים ובמבחני טיסה על גבי כטב"מ עבור חיל האוויר של מדינה אירופאית.

בדומה למערכת ה-AMPS מדגם קודם, המערכת החדשה מוקסמה לשיפור ולהגדלת תפוקת הייצור של מודיעין על יעדים, הנעזרת בניווט אוטונומי עם מערכת אינרציאלית ו-GPS  וגם ביכולות מיקוד גיאוגרפי ומיקום גיאוגרפי מדויקות ביותר. ה-AMPS NG מתאימה גם למגוון פרופילי משימה מודיעיניים מוטסים ואידיאלית לשימוש גם במטוסים מאוישים וגם במטוסים בלתי מאוישים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית