רוסיה נגד טוויטר: המשטר מתגונן בכסות תוכן לא ראוי

רגולטור האינטרנט הרוסי טוען כי על הרשת החברתית להסיר תכנים אסורים הכוללים התייחסות להתאבדויות, סמים, ופורנוגרפיית ילדים, ומאיים בחסימה מוחלטת

אילוסטרציה: REUTERS/Dado Ruvic

רגולטור האינטרנט הממשלתי הרוסי נקט בצעדים על מנת להאט את מהירות פעילותה של טוויטר בכל המכשירים הניידים וב-50% מהמכשירים הנייחים האלקטרוניים במדינה, בשל הפרת החוק הרוסי, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית טאס״ס.

״על מנת להגן על אזרחי רוסיה ולאלץ את שירות האינטרנט לפעול על פי החקיקה בשטחי הפדרציה הרוסית, החל מה-10 במרץ נקטנו בתגובה מרוכזת נגד טוויטר, כלומר: האטה התחלתית של מהירות השירות, בהתאם לתקנות״, כך נמסר מהשירות הפדרלי לפיקוח בתחום תקשורת, טכנולוגיות מידע ותקשורת המונים (רוסקומנדזור). ״אם השירות ימשיך להתעלם מדרישות החוק, נמשיך להפעיל את אמצעי ההשפעה, עד לחסימה״.

הרגולטור דורש מהרשת החברתית להסיר תכנים הנוגעים להתאבדויות, פורנוגרפיית ילדים, ומידע בנוגע לשימוש בסמים, ציין כי נכון להיום (רביעי) ישנם ברשת למעלה מ-3,000 תכנים בנושאים האסורים, וטען כי שלח למעלה מ-28 אלף בקשות הסרה. טאס״ס מציינת, כי בחודש שעבר נכנס לתוקף ברוסיה חוק חדש, המחייב רשתות חברתיות לזהות ולחסום תוכן בלתי חוקי באופן עצמאי.  

האמת, ככל הנראה, קצת יותר מורכבת. טוויטר, כידוע, משמשת כר פורה להובלת תהליכים פוליטיים, מחאות והתנגדויות עממיות ברחבי העולם, בעלי פוטנציאל התפשטות מהיר ונרחב, שעלולים להוות איום על שלטונו של הנשיא פוטין. הנשיא בוודאי אינו מעוניין, למשל, בהמשך ההתפשטות של ההאשטאג FreeNavalny#, הקורא לשחרורו ממאסר של יריבו הפוליטי הגדול ביותר, אלכסיי נבלני, וגם בציוצים של נבלני עצמו, שלו למעלה משני מיליון עוקבים.

״דומה שהאיום להגביל או לחסום פלטפורמות מדיה חברתית, או אף לאסור על פעילותן, מהווה מגמה מתגברת בקרב מדינות הידועות לשמצה בשל משטרים קשוחים יותר ודמוקרטיים פחות״, אמר מאט נווארה, יועץ למדיה חברתית, לרשת CNBC. מדינות נוספות, כגון טורקיה והודו, כבר האטו את פעילות הרשת בעבר. על פי דיווחים מרוסיה, רשת האינטרנט כולה פועלת בצורה מוגבלת ואיטית בשעות האחרונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית