מדיניות הביטחון של ביידן: שימוש מדוד בכוח צבאי

ביידן רואה בדמוקרטיה האמריקאית מרכיב עוצמה עיקרי במאבק הקר עם רוסיה וסין. כוח צבאי נועד להרתעה ושימוש רק כאשר דיפלומטיה נכשלת  

Official White House Photo by Adam Schultz

מדיניות הביטחון הלאומי של ארה"ב תתבסס על העקרונות הבאים: יותר דיפלומטיה, הקץ לסיסמה "מלחמות תמיד", חזרה למדיניות של אי-הפצת נשק גרעיני, שמירה על הדמוקרטיה כערך העליון ושיפור רמות ביטחון סייבר בזרועות הממשל. 

הבית הלבן פרסם השבוע מסמך ביניים בין 24 עמודים, בהם קובע הנשיא ביידן שהדמוקרטיה האמריקנית היא היתרון הבסיסי של המדינה בהתמודדות עם אתגרי סין ורוסיה. אולם הוא מבטיח כי "ארה"ב לא תהסס להפעיל כוח אם זה יידרש כדי להגן על האינטרסים הלאומיים החיוניים". 

DEFENSE NEWS כותב כי בפרק ההגנה על הביטחון הלאומי נאמר: "כדי לקדם את האינטרסים הלאומיים של ארה"ב יתקבלו החלטות חכמות ומדודות באשר להפעלת כוחה הצבאי של ארה"ב, כאשר הדיפלומטיה היא הכלי הראשון במעלה.

אם כי לא תהסס לעולם להפעיל כוח כאשר זה יידרש להגנה על האינטרסים הלאומיים. אנו נבטיח שכוחות הצבא יצויידו היטב כדי להרתיע אויבים ולהגן על העם, על האינטרסים ועל בעלות ברית, ולסכל ולהשמיד איומים.

"אולם השימוש בכוחו חייב להיות הכלי האחרון, ולא הראשון. דיפלומטיה, פיתוח וכלכלה - אלו יובילו את מדיניות החוץ של ארה"ב", כותב הנשיא ביידן במסמך  הראשון מסוגו בממשל החדש בוושינגטון.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית