הרמטכ״ל: נשים צריכות לאייש חצי מהקצונה הבכירה

״הנחיתי כי בתוך שלושה חודשים תובא לאישורי תכנית פעולה שתאפשר עמידה ביעד זה״, אמר הרמטכ״ל במסגרת פורום מטכ״ל מיוחד לציון יום האישה הבינלאומי

צילום: דובר צה״ל 

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר במפגש מיוחד של פורום מטכ״ל לרגל יום האישה הבינלאומי: "עלינו לפעול בכדי להגדיל בכ-50% את היקף הקצינות הבכירות בחמש השנים הקרובות.״ 

המפגש נפתח בפאנל של מנכ"ליות ומנכ"לים של חברות טכנולוגיה מובילות במשק, אשר הציגו אסטרטגיות שונות לקידום שוויון הזדמנויות מגדרי כחלק משיפור האפקטיביות העסקית. במפגש השתתפו מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"ל אינטל ישראל, מר יניב גרטי ומנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני.
 
הרמטכ"ל ברך על ההתקדמות הרבה שחלה בצה״ל בשנים האחרונות: ראשית, חלה עלייה בהיקף המשרתות במקצועות הלחימה (ב-250% בשש שנים), ההתרעה, המחשוב ובמערך הטכני. בנוסף, חלה ירידה משמעותית של כ-8% במספר הפקידות (והפקידים) בצה״ל, כחלק ממהלך כולל לצמצום תפקידי מנהלה כפי שסוכם בתר"ש "תנופה".

ביחס לאוכלוסיית הקבע - גם כאן חלה בחמש השנים אחרונות עלייה של שישה אחוזים בהיקף הנשים המשרתות בצה"ל, וכן קצינות רבות שולבו בתפקידי מפתח בכירים, לרבות בתפקידים פורצי דרך, בהן לא שירתו נשים בעבר.

״אני מברך על העלייה שחלה בשנים האחרונות בהיקף הנשים המשרתות בצה"ל בשירות חובה בדגש על העלייה המשמעותית בהיקף המשרתות בתפקידי הלחימה ובמערכים הטכניים וכן בהיקף הקצינות המשרתות בקבע. עלינו לשמר מגמות אלו ולצד זאת, לפעול בכדי להגדיל בכ-50% את היקף הקצינות הבכירות בחמש השנים הקרובות וכן לפעול להגדיל את הנשים המשרתות במקצועות הטכנולוגיה והסייבר״, אמר הרמטכ״ל.

״הנחיתי כי בתוך שלושה חודשים תובא לאישורי תכנית פעולה שתאפשר עמידה ביעד זה. על צה״ל לשמש דוגמא ומופת גם בתחום שילוב הנשים ועל המפקדים להוביל את השינוי ולעסוק בכך באופן אישי. אני מלא הערכה לנשים המשרתות בצה"ל, על חלקן ותרומתן הרבה ועל שירות מקצועי, ערכי ומסור, במשך כל ימות השנה שמהווה מקור להשראה וגאווה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית