ארה״ב: ביקורת על משרד ההגנה סביב העדר קידום טכנולוגיות בינה מלאכותית

הדו"ח טוען כי התרבות הארגונית של משרד ההגנה וחוסר סיוע מספק של הקונגרס מהווים גם הם חסם לשילוב טכנולוגיות AI במערכות הצבאיות

ארה״ב: ביקורת על משרד ההגנה סביב העדר קידום טכנולוגיות בינה מלאכותית

bigstock

דו"ח חדש ומקיף של נציבות הביטחון הלאומית לאינטליגנציה מלאכותית (AI) פורסם לאחרונה מטעם משרד ההגנה בארצות הברית. הנציבות הוקמה על ידי משרד ההגנה על מנת לבחון ולהמליץ על דרכים לשימוש באינטליגנציה מלאכותית למטרות ביטחון לאומי, יצירת הרתעה, פיתוח  יכולות התקפיות והגנתיות ועל מנת לעדכן את תוכניות ההגנה של ארצות הברית, תוך בחינת איומים עתידיים.

הדו"ח, שכותביו רובם ככולם מהקהילה האקדמית והעסקית, מדגיש מדוע נדרשים משרדי ההגנה והקונגרס לתקצוב תוכניות פיתוח ושילוב טכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית. הנציבות טענה בדו"ח שרכיבי AI ישולבו כמעט בכל מערכת ורכיב טכנולוגי עתידי, והאיומים הקיימים כיום על הביטחון הלאומי האמריקאי מהווים זרז משמעותי לקידום שילובם של רכיבי ה- AI במערכות הלחימה. 

הדו"ח מותח ביקורת על משרד ההגנה האמריקאי, וטוען כי באופן בו פועל המשרד כיום בגיוס כישרונות, בפיתוח ושילוב טכנולוגיות ובמימון המחקר, לא ניתן יהיה לקדם את שילוב טכנולוגיות ה- AI להתמודדות מול האיומים הביטחוניים. 

הדו"ח טוען כי התרבות הארגונית של משרד ההגנה וחוסר סיוע מספק של הקונגרס מהווים גם הם חסם לשילוב טכנולוגיות AI במערכות הצבאיות. הועדה טוענת כי משרד ההגנה האמריקאי פועל בחוסר שקיפות, גמישות ובתרבות ארגונית שאינה מעודדת יוזמות, חדשנות וחשיבה יצירתית. 

חברי הועדה שעסקה בחיבור הדו"ח ציינו עוד כי: "מקורות היתרון בשדה הקרב יעברו מפרמטרים מסורתיים כמו גודל הכוח ורמות החימוש, לפרמטרים כמו איסוף נתונים והטמעה מעולים, קישוריות, כוח מחשוב, אלגוריתמים וביטחון המערכת". 

עוד נכתב בדו"ח כי, "הסיבה הדחופה והמשכנעת ביותר להאיץ את השימוש ב- AI לביטחון המדינה היא האפשרות שניתוח AI מתקדם יותר יכול לאתר ולחבר את הנקודות לפני ההתקפה הבאה, בעוד ניתוח אנושי לבדו סביר שלא יראה את התמונה המלאה בצורה כה ברורה". ה- AI על פי דו"ח הועדה יגרום למהפכה בעולם המודיעין, ביכולות האיסוף, המחקר וההערכה.

המלצת הדו"ח היא כי משרד ההגנה נדרש להתחייב להקצאת תקציב שיעמוד על לפחות 3.4 אחוזים מתקציב הביטחון השנתי למחקר ופיתוח בתחום ה- AI, כלומר כ- 8 מיליארד דולר בשנה, החל מ- 2023. דו"ח חדש אחר שפורסם בשלהי פברואר, מבקר את חוסר הגמישות בקבלת ההחלטות האמריקאי על הקצאת משאבים (כבר משנת 1961!).

חוסר גמישות זו מקשה, כך על פי הדו"ח, להשקיע בחידושים פוטנציאליים, העשויים להוות מכפילי כוח עבור מערכת הביטחון של ארצות הברית. "זה הזמן לרתום את כוח הרכש הפדרלי ולנצל את המומנטום הפוטנציאלי של הדו"ח על מנת לשבור את התבנית, ולבוא לעזרתם של אנשי טכנולוגיה, המפתחים מערכות תוך יישום טכנולוגיה מיושנת, תהליכים מסורבלים ומבני תמריץ מיושנים", כך על פי הדו"ח. 

נציבות הביטחון הלאומית לאינטליגנציה מלאכותית הדגישה, כי רק לארצות הברית ולסין יש את המשאבים, העוצמה הכלכלית, מאגר הכישרונות והמערכת "האקולוגית" לחדשנות, המאפשרות לשתי המדינות להוביל את העולם בתחום ה- AI. עד כה, הסינים מובילים את תחום ה- AI ביד רמה. 
 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל