בזק היא חברת אבטחת המידע הגדולה בישראל: מנטרת 24 מליוני התקנים 

החברה פרסמה נתונים אודות שנת 2020 וטוענת כי היא מנטרת בו זמנית כמות התקנים זו. בחברת SAM שאחראית על הפתרון, מסבירים כיצד הוא עובד 

bigstock

פרסום עדכני של בזק אודות שירותי אבטחת המידע שלה המבוססים על נתב ״בי״, מעלים כי החברה מנטרת 24 מליוני מכשירים בכל רגע נתון. בדקתי מול דוברות החברה, שאישרה כי מדובר בכמות התקנים בו זמנית, ולא סכימה של כל שנת 2020. עובדה זו הופכת את בזק לחברת אבטחת המידע הישראלית הגדולה ביותר. כאמור, מנטרת 24 מליוני התקנים בישראל. 

על פי נתונים שדיווחה החברה לבורסה ברבעון שלישי 2020 (הדוח הכי עדכני באתר מאיה), עולה כי לחברה יש 1.565 מליוני מנויי אינטרנט (קמעונאי וסיטונאי יחד). אם החברה מנטרת 24 מליוני התקנים, זה אומר שבממוצע לכל מנוי יש כ-15 התקנים מנוטרים. הפתרון של בזק מבוסס על נתב ה״בי״, כך שכל התקן שמתחבר לרשת האלחוטית בנתב מנוטר. 

ומה מספק הפתרון? ובכן, רן חננאל, מנהל הפיתוח העסקי בחברת SAM Seamless Network המספקת לבזק את הטכנולוגיה עליה מבוסס השירות, אומר לישראל דיפנס שהרעיון החל במטרה להגן על מכשירי IOT. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על שילוב תוכנה בנתב הלקוח וענן ייעודי של החברה. 

החברה הוקמה בשנת 2016 ועד כה גייסה מעל 20 מליוני דולרים. ״אנחנו בדיוק סוגרים עוד סיבוב גיוס״, מסביר חננאל. ״הפתרון שלנו מבוסס על תוכנה המותקנת בנתב, במרחב הפעילות של המשתמש. אנחנו יודעים להתשלב בכל נתב שמריץ לינוקס.״  

הפתרון ממפה את הרשת הביתית של הלקוח ומסווג כל התקן לפי האופי שלו. טלויזיה, טלפון סלולרי, מחשב נייד ועוד. לכל סוג התקן יוצרים בענן החברה קבוצה ייעודית עם מדיניות אבטחה דיפרנציאלית. לפי חננאל, הפתרון חוסם אתרים זדוניים, בודק מוניטין של אתרים, מונע פישינג ועוד. 

״בשונה ממחשב או טלפון סלולרי, התקני IOT מגיעים ללא אבטחת מידע בסיסית. גם אף אחד כמעט לא מעדכן את התוכנה שלהם כאשר מתגלה חולשה. אנחנו יודעים לסגור חולשות כאלו לפי סוג ההתקן (כטלאי וירטואלי)״, מסביר חננאל. 

״אנחנו יודעים גם לעשות סגמנטציה ברשת הביתית. ההתקנים יכולים לדבר רק עם האינטרנט, לא ביניהם. לדוגמא, זה הגיוני שהמחשב ישדר למדפסת נתונים, אבל לא הפוך. הפתרון מטפל גם בבעיית Port forwarding. 

״עוד מרכיב שיש לנו, לא בבזק, הוא תוכנת הגנה לטלפון הנייד שמדברת גם היא עם הענן שלנו כמו הנתב בבית. בצורה כזו, אנו מעניקים אותה חוויה ללקוח, לא משנה אם הוא בבית או בחוץ. הפתרון כולל גם בקרת הורים. בנוסף לבזק, אנחנו עובדים עם ורייזון בארה״ב בשוק של הSMB ועוד מספר ספקי תקשורת בעולם.״ 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית