חיל האוויר פיתח גישה חדשה לאימוני קרבות אוויר

״אנו מתעסקים ברמת הטיסה של טייסינו ונווטינו, וזה לא קשור למתי יהיה או לא יהיה קרב אוויר״, אמר מפקד חיל האוויר אלוף נורקין

אתר חיל האוויר. צילום: עמית אגרונוב

גם אם הסבירות שיהיו קרבות אוויר בעתיד נמוכה, חיל האוויר מאמין שאימון בקרבות אוויר הוא שיטת האימון האולטימטיבית כדי לפתח מיומנויות שיעזרו לטייס בשדה הקרב. קרב האוויר האחרון של טייסי חיל האוויר התקיים מעל לבנון בשנת 1985.

בשנתיים האחרונות פיתחו מחלקת האימונים בשת"פ עם טייסת 133, מטוסי 'בז' F-15, 'אבירי הזנב הכפול', גישה חדשה לאימוני קרבות אוויר, ולנושא זה הוקדש יום עיון בהשתתפות מפקדי כל טייסות מערך הקרב ויחידות הבקרה האזורית, בראשות מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

ראש מחלקת אימונים אל"מ ל. אמר כי "המדינות סביבנו מתחמשות במטוסי קרב מתקדמים מאוד. בתרחיש מבצעי, כשהסביבה רוויית מטוסים ומערכות ל"א, יתכן שטילים יחטיאו ומטוסים יגיעו מחוץ לטווח המכ"ם, ואז עלולים הטייסים להיתקל בקרב צמוד עם מטוסי אוייב בטווח קרוב שבו רואים אותם בעיניים".

אתר חיל האוויר מוסר כי בחודש הבא יתאמן מערך הקרב כולו על פי תיק האימון החדש שיצרה מחלקת אימונים. רמ"ח אימונים: "כעת אנו מתחשבים במערכות הנשק והלוחמה האלקטרונית המתקדמות והמשוכללות שקיימות אצלנו, וכמו גם אצל אויבינו. האימון לוקח את צוותי האוויר צעד קדימה, מאמן אותם בהפעלת הנשק המתקדם ובמוכנותו מול מערכות הנשק של האויב".

מפקד חיל האוויר אלוף נורקין סיכם את יום העיון: "רמת הטיסה של לוחמי חיל האוויר שלנו היא הנכס האסטרטגי הגדול ביותר שיש לחיל. אנו מתעסקים ברמת הטיסה של טייסינו ונווטינו, וזה לא קשור למתי יהיה או לא יהיה קרב אוויר, אלא לעתיד החיל, לרמת הטיסה ותפעול המטוס".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית