סאגת מכרז רובי הסער הגרמני נמשכת: בכוונת משרד ההגנה לפסול את הזוכה הקודמת Haenel

שר המדינה במשרד ההגנה, פיטר טאובר, ציין כי הפרות חוק הפטנטים היא הסיבה להחלטה לפסול את החברה
 

By Defensie - https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2018/11/09/kikvorsman-insigne-voor-sabotage-piratenschepen, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=74359039

פרק נוסף בסאגת מכרז רובי הסער לצבא הגרמני נכתב השבוע. האתר esut.de מדווח כי בכוונת משרד ההגנה הגרמני לפסול את חברת Haenel ולהעניק את החוזה המיוחל למחברה המתחרה הקלר וקוך. השר המדינה במשרד ההגנה, פיטר טאובר, ציין כי הפרות חוק הפטנטים היא הסיבה להחלטה לפסול את החברה. 

מנהל הרכש הגרמני יודיע בקרוב לחברה על ההחלטה לעצור כל הליכים נוספים מולה. בכוונת המנהל לקבל את ההצעה של חברת Heckler & Koch , שהציעה במכרז את רובה HK 416. כאמור, ההחלטה מבוססת על הפרות פטנטים מצידה של חברת האנל. לטענת טאובר, לאחר שהתגלה שאחת החברות שהשתתפו במכרז הפרה פטנטים של משתתפת אחרת במכרז, הליך מכרז רכישת רובה הסער הוחזר לשלב הערכת ההצעות  ומשרד עורכי דין חיצוני בחן את נושא דיני הפטנטים.  

"כתוצאה מכך, על פי ממצאי המומחים, נמצאו הפרות פטנטים הנוגעות למערכת נעילת הנשק ולמחסנית", נכתב בהודעת השר. חברת האנל הגיש תביעת בטלות לבית המשפט הפדרלי לפטנטים נגד אחד הפטנטים, שלדעת עורכי הדין שלה יש סיכוי להצליח. "מכיוון שמדובר בפטנט אירופי ובית המשפט הפדרלי לפטנטים יכול לבטל את תקפות הפטנט רק בגרמניה,​ הפטנט ימשיך לחול במדינות אירופה האחרות עד שהוא יוכרז כמבוטל גם שם", אומר שר המדינה.

ההערכה על פי חוק הרכש הציבורי היא כי יש לשלול את הצעתו של מציע זה בגלל הפרות הפטנטים. על מנת לעמוד בעקרון הזכות להישמע, טוען טאובר, החברה התבקשה להתייחס לטענות אלו לפני שהתקבלה החלטה סופית. חוות הדעת נבדקה בפירוט, אך לא שינתה את ההחלטה על פי דיני הפטנטים ודיני הרכש הציבורי. לכן יש לעצור כל הליכים נוספים עם החברה בהקשר מכרז זה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית