אושרה חבילת סיוע אמריקאית נוספת לאוקראינה

חבילת הסיוע כוללת 2 ספינות פטרול נוספות מדגם Mark VI, אספקת מכ"מי נגד-ארטילריה וציוד טקטי, המשך סיוע ליכולות הדמיה וניתוח לווייניים וציוד לטיפול רפואי ולפינוי פצועים בקרב
 

By Chief Boatswain's Mate Nelson Doromal Jr - https://www.navy.mil/view_image.asp?id=291376, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91297191

משרד ההגנה האמריקאי הודיע השבוע על חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה בשווי של 125 מיליון דולרים שנועדה לצבא האוקראיני לשמר את השלמות הטריטוריאלית של המדינה, להגן על גבולותיה ולשפר את שיתוף הפעולה המבצעי עם נאט"ו. לדברי המשרד, פעולה זו מאשרת-מחדש את מחויבותה של ארה"ב לספק מערכות נשק קטלניות הגנתיות שיאפשרו לאוקראינה להגן על עצמה באופן יעיל יותר למול התוקפנות הרוסית.

חבילת הסיוע כוללת 2 ספינות פטרול נוספות מדגם Mark VI, כאשר עד עתה ארה"ב סיפקה 8 ספינות פטרול כאלו. החבילה גם כוללת אספקת מכ"מי נגד-ארטילריה וציוד טקטי, המשך סיוע ליכולות הדמיה וניתוח לווייניים וציוד לטיפול רפואי ולפינוי פצועים בקרב.

יתרת האספקה לשנת 2021 שאושרה ע"י הקונגרס בשווי של 150 מיליון דולרים, תסופק רק לאחר שמשרד ההגנה יחד עם משרד החוץ האמריקאי יוודאו כי אוקראינה אכן עשתה התקדמות מספקת ברפורמות צבאיות מרכזיות. משרד ההגנה האמריקאי מעודד את אוקראינה להמשיך לבצע רפורמות שיחזקו את הפיקוח האזרחי על הצבא, שיגבירו את השקיפות ואת נטילת האחריות בכל הקשור לתעשייה הצבאית ולרכש ולבצע מודרניזציה של המגזר הצבאי בהתאם לנורמות ולסטנדרטים של נאט"ו.

בהודעת משרד ההגנה נאמר כי מאז 2014 ארה"ב העבירה סיוע צבאי לאוקראינה בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולרים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית