ארה״ב: מטוס F-15 אחד יכול לשאת 15 פצצות JDAM 

עד כה נהוג היה לחמש מטוס F-15 בתשע פצצות JDAM מתחת לשתי הכנפיים. יכולת הנשיאה המוגדלת של המטוס מייתרת משלוח מטוסי תובלה וצוותי חמשים

The 85th Test and Evaluation Squadron successfully flew an F-15E Strike Eagle carrying six JDAMs on a single side of the aircraft on Feb 22, 2021, showcasing a proof of concept for Agile Combat Employment, known as “ACE.” - 53rdwing.af.mil

יכולת חדשה למטוסי הקרב F-15 EAGLE (בז בחיל האוויר) בחיל האוויר של ארה"ב: בניסוי שנערך בטייסת הניסויים ה-85 טס מטוס F-15 בהצלחה שתחת כנף אחת שלו שש פצצות מסוג JDAM. אתר כנף 53 של חיל האוויר האמריקני מדווח כי מסקנת הניסוי היתה שמטוס כזה יכול לשאת עד 15 פצצות JDAM.

רס"ן אנדרו סוונסון, קצים הנשק של להק הניסויים, הסביר כי עד כה נהוג היה לחמש מטוס F-15 בתשע פצצות JDAM מתחת לשתי הכנפיים, ועתה הוכח בניסוי שמטוס זה יכול לשאת 15 פצצות מתחת לשתי הכנפיים. פירוש הדבר שמטוס בודד יכול להמריא לגיחת משימה, לנחות באתר מרוחק, להתחמש ולהמשיך למשימה נוספת.

הניסוי תואם שיטת פעולה שמתרגל חיל האוויר של ארה"ב, המבוססת על כך שמטוס קרב תוקף, נותח באתר מרוחק ומוסתר מהאויב, מתחמש וממריא שוב להמשך פעילות מבצעית. לשם כך נהוג היה עד כה לשלוח זוג מטוסי תובלה C-130 עם צוותי חימוש ופצצות כדי לחמש את  המטוסים.

יכולת הנשיאה המוגדלת של המטוס מייתרת משלוח מטוסי תובלה וצוותי חמשים, והמשמעות היא קיצור סבב מטוסי קרב ושיפור קצב הלחימה. לדעת חיל האוויר האמריקאי, להק הניסויים תרם תרומה חשובה ליעילות, לכוננות, למוכנות ולקטלניות של טייסות F-15. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית