ארה״ב משחיזה את הכוח האווירי מול סין

מדובר בתו"ל חדש שיאפשר התמודדות עם הסינים באמצעות ביצוע משימות אוויריות מכמה בסיסים מרוחקים זה מזה, ובמהירות רבה, תוך הטעיית האויב

U.S. Air National Guard photo by Staff Sgt. Joshua Horton

חיל האוויר האמריקני מגבש תורת לחימה (תו"ל) שתאפשר התמודדות עם הסינים – ביצוע משימות אוויריות מכמה בסיסים מרוחקים זה מזה, ובמהירות רבה, תוך הטעיית האויב והסתרת כוונות ותכניות טיסה. DEFENSE ONE מדווח כי מפקדת חיל האוויר הפסיפי באוקיאנוס השקט, ביצעה באחרונה תרגיל ברוח זו. מפקד הפיקוד הפסיפי גנרל קנת וילסבאך מסר פרטים על התרגיל. זוג מטוסי חמקן F-35 המריא מבסיס חיל האוויר איילסון באלסקה וטס ישירות מרחק עצום לבסיס אנדרסון באי גואם. 

למחרת הבוקר המריאו שני המטוסים מגואם למדינת פלאו. לאורך הנתיב תודלקו המטוסים על ידי מטוס תדלוק C-130. כשהגיעו לפלאו שהו שעה אחד בלבד על המסלול והמריאו בחזרה לבסיס אנדרסון באי גואם. גנרל וילסבאך הסביר כי גיחות ארוכות אלו הן חלק מתו"ל הקרוי "ביצועי קרב גמישים", שכוונתם לבצע גיחות מבסיסים שונים מרוחקים, להחליף נתיבים ואתרי נחיתה, בקיצור לבלבל את הסינים.  "כך אנו מקשים על האויב לדעת היכן אנו, מנין  ממריאים, היכן נוחתים ולאן טסים". 

עוד הוסיף גנרל וילסבאך כי בקרוב ייערכו טיסות מסוג זה ביבשת אירופה, שהיא יבשת קטנה הרבה יותר ויש בה מספר רב של שדות תעופה, נמלים ודרכי תחבורה יבשתיים וימיים. בטיסות הארוכות הללו מתרגל חיל האוויר נושאי תדלוק אווירי, ניווטים ארוכי טווח ותקשורת, כל אלו נושאים חיוניים בעת מלחמה או התמודדות אווירית. 

בחודש הבא מתוכנן תרגיל נוסף מסוג זה באלסקה, שבו ישתתפו חיל האוויר וצי האמריקני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית