בואינג: טיסת בכורה למטוס קרב סילוני בלתי מאוייש חמוש

מטוס הקרב האוטונומי LOYAL WINGMAN, פיתוח של בואינג אוסטרליה, ביצע בשבת טיסת בכורה. 

http://www.boeing.com.au

חברת בואינג ביצעה באוסטרליה טיסת בכורה של אב טיפוס של מטוס קרב סילוני בלתי מאוייש, המיועד לשת"פ מבצעי ולגיחות מבצעיות משותפות של מטוסי קרב מאויישים בחיל האוויר האמריקני עם כלים אוטונומיים חמושים בזירת לחימה אווירית. 

מטוס הקרב האוטונומי LOYAL WINGMAN, פיתוח של בואינג אוסטרליה, ביצע בשבת טיסת בכורה בדרום אוסטרליה. אורכו של כלי הטיס 11.6 מטרים, טווח טיסה 3,704 ק"מ, והוא מצויד בחרטום שניתן להחליפו לפי המטע"ד שהמטוס נושא, בהתאם למשימה. המטוס הבלתי מאוייש יכול לשאת נשק, כחלק מתפקיד ההגנה על מטוסי קרב רגילים. 

חיל האוויר האמריקני חתום על חוזה של מיליוני דולרים על חברות בואינג אוסטרליה, ג'נרל אטומיקס מערכות אירונאוטיות ו-KRATOS פתרונות הגנה וביטחון, לפיתוח אב טיפוס למטוס הקרב האוטונומי. חברות DEFENSE בכל העולם משקיעות סכומים גדולים בפיתוח מערכות צבאיות אוטונומיות. באוסטרליה מצוי הבסיס הגדול ביותר של בואינג מחוץ לגבולות ארה"ב, והסיבה היא המרחב האווירי העצום במדינה וההיקף הקטן יחסית של תנועה אווירית.

ממשלת אוסטרליה, מדווחת סוכנות רויטרס, משקיעה 115 מיליון דולר אוסטרלי בפיתוח שלושה מטוסי קרב בלתי מאויישים עבור חיל האוויר. בטיסת הבכורה של האב טיפוס המריא המטוס על מנועו וטס במסלול מתוכנת מראש בגבהים ובמהירויות שונים על מנת לבחון ביצועים. 

חברת בואינג מתכננת לייצר 16 מטוסי קרב אוטונומיים LOYAL WINGMAN עבור תכנית SKYBORG של חיל האוויר האמריקני לתיאום אווירי-צבאי של מטוסי קרב אוטונומיים עם מטוסי קרב רגילים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית