פרופ' מנואל טרכטנברג נבחר לעמוד בראש המכון למחקרי ביטחון לאומי

טרכטנברג יחליף את  אלוף (מיל׳) עמוס ידלין. בשלוש השנים האחרונות פרופ' טרכטנברג מוביל את פרוייקט מאה הימים במוסד שמואל נאמן בטכניון

מאת Liortenenbaum - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45378992

פרופסור מנואל טרכטנברג נבחר לעמוד בראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, ויחליף את אלוף (מיל) עמוס ידלין. המינוי מבשר הרחבת תחומי המחקר של מכון INSS גם לסוגיות כלכליות-חברתיות שהן נדבך מרכשי בביטחון מישראל. על המינוי הודיע יו"ר הוועד המנהל של המכון  פרנק לאוי, ופרופ' טרכטנברג יכנס לתפקידו במאי 2021.

מנואל טרכטנברג מביא עמו ניסיון עשיר באקדמיה ובפקידים ציבוריים. הוא פרופסור אמריטוס בבי"ס לכלכלה באוניברסיטת תל אביב, סיים דוקטורט באוניברסיטת הרווארד. בשנת 2006 ייסד את המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, וכיהן כיו"ר שלה. היה יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, שם הוביל תכנית רב שנתית לשיקום מערכת ההשכלה הגבוהה.

בעקבות המחאה החברתית של שנת 2011 מונה על ידי ראש הממשלה לעמוד בראש הוועדה לשינוי חברתי כלכלי שנודעה כוועדת טרכטנברג להתמודדות עם יוקר המחייה בישראל, שהביאה בין היתר ליישום חוק חינוך חובה חינם לבני 3-4. בבחירות במארס 2015 נבחר לכנסת ה-20 מטעם המחנה הציוני ושימש חבר  מרכזי בוועדת הכספים.

בשלוש השנים האחרונות פרופ' טרכטנברג מוביל את פרוייקט מאה הימים במוסד שמואל נאמן בטכניון, לגיבוש אג'נדה כלכלית חברתית בתחומים מרכזיים כמו בריאות, תחבורה, חינוך הגיל הרך ומדיניות פיסקלית. פרופ' טרכטנברג שיבח את קודמו עמוס ידלין ואמר כי "ידלין משאיר אחריו מורשת מפוארת של מצוינות מחקרית בלתי מתפשרת עליה נבנה בעמל רב המוניטין יוצא הדופן של המכון".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית