צבא שוויץ מציג את תכנית ההצטיידות שלו לשנים הקרובות

הפריט המרכזי בתוכנית ההצטיידות היא רכישת 60 נגמ"שים גלגליים מדגם Pirhana IV (כולל עמדות נשקים) בשווי של 325 מיליון יורו
 

By Irish Defence Forces from Ireland - MOWAG, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36796376

משרד ההגנה השוויצרי (DDPS) פירט בפני שני בתי הנבחרים של המדינה את תוכנית הרכש וההצטיידות העתידית של צבא שוויץ בשווי של 2.1 מיליארד יורו. על פי האתר euro-sd.com, הפריט המרכזי בתוכנית ההצטיידות היא רכישת 60 נגמ"שים גלגליים מדגם Pirhana IV (כולל עמדות נשקים) בשווי של 325 מיליון יורו.

הצבא השוויצרי אף מבקש להמשיך ולהרחיב את רשתות השו"ב שלו על מערכות ה-IT שלהן בעלות של 161 מיליון יורו. תשתית ה-IT כוללת גם מרכזי נתונים, שהרחבתם והקשחתם תעלה 71 מיליו יורו. יכולות התובלה למבצעים ניידים תשמר על ידי רכישת מובילים שיחליפו מובילים שנמצאים כעת בשימוש בשווי של כ-60 מיליון יורו.

האתר מספר כי חליפות ההגנה מפני אב"כ של הצבא השוויצרי  המאוחסנות מאז שנות ה-90 אינן יותר עומדות בקריטריונים הדרושים ויש להחליפם. 108 מיליון יורו הוקצו לרכישת 160,000 חליפות מבצעיות ו-57,000 חליפות אימון החל משנת 2022 וישמשו עד לשנת 2048.

משרד ההגנה הציב גם על סדר היום את עניין רכישת סימולטורים לאימון ירי בנשקים רב-תכליתיים הנורים מהכתף. המערכות שנרכשו בשנים האחרונות חייבות להשתלב במערכת ההדמיה החיה לצורך אימון יחידות חי"ר ויחידות משוריינות. 46 מיליון יורו הוקצו לרכש זה משנת 2022, כאשר הסימולטורים יהיו מבצעיים בשנת 2024.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית