מירוץ חימוש: גנרל אמריקאי מזהיר מפני נחיתות אמריקאית מול סין בשמיים

הקונגרס מתייחס עד כה בספקנות מסויימת לתכנית מטוס הקרב העתידי, ואף קצץ ב-140 מיליון את תקציב חיל האוויר לשנת 2021

U.S. Air Force photo by Senior Airman Alexander Cook

"אם ארה"ב לא תזדרז לפתח מטוס קרב חדש, סין תעשה זאת",  מזהיר גנרל חיל האוויר האמריקני מארק קלי, המביע תמיהה אם לארה"ב יש בעת הזאת אומץ לב ונחישות לבנות מטוס קרב בן הדור הבא כדי להתמודד עם סין. 

גנרל קלי, מפקד פיקוד מטוסי הקרב בחיל האוויר, התייחס לתכנית השאפתנית והמסווגת "עליונות אווירית של הדור הבא", NGAD. על כך כותב DEFENSE ONE כי בסוף השנה שעבר גילו קצינים בכירים בחיל האוויר כי כבר בוצעה טיסת הבכורה של מטוס הקרב העתידי, האפוף סודיות. "טכנולוגיות הנדסיות דיגיטליות אפשרו לתכנן ולהטיס מטוס חדש שטס במהירות גדולה בהרבה מכל מטוס קודם", אמרו הקצינים. 

בכנס של אגודת חיל האוויר בסוף השבוע אמר גנרל מרק קלי לכתבים כי הוא משוכנע ש"האויבים יסבלו קשות מהטכנולוגיות החדישות, אך השאלה היא אם לעמנו יש אומץ לב ונחישות להגיע למיצוי יכולות אלו לפני שמישהו אחר, כמו סין, יפנה את הטכנולוגיות האלו נגדנו".

הקונגרס מתייחס עד כה בספקנות מסויימת לתכנית מטוס הקרב העתידי, ואף קצץ ב-140 מיליון את תקציב חיל האוויר לשנת 2021. בחיל האוויר ובפנטגון עוסקים עתה בהערכה אלו וכמה מטוסי נקרב יזדקקו בעוד 15 שנה. על כך אמר רמ"ט חיל האוויר גנרל בראון כי מטוסי החמקן F-35 יוסיפו להיות הבסיס המרכזי של צי מטוסי הקרב, אם כי עדיין לא ברור  אם אמנם חיל האוויר ירכוש 1,763 מטוסי F-35 כפי שתוכנן בשנת 1997.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית