סנטורים בארה״ב רוצים להקים צוות משותף עם ישראל למבצעים וטכנולוגיות  

הסנטורים קוראים לשר ההגנה אוסטין להפעיל את סמכויות החוקתית להקמת קבוצת העבודה האמריקנית-ישראלית

סנטורים בארה״ב רוצים להקים צוות משותף עם ישראל למבצעים וטכנולוגיות  

U.S. Army photo by Sgt. Dustin D. Biven

ארבעה חברי ועדת הכוחות המזויינים של הסנט האמריקני קוראים לשר ההגנה לויד אוסטין להקים קבוצת עבודה למבצעים וטכנולוגיות (OTWG) אמריקנית-ישראלית, שמטרתה להבטיח שצבא ארה"ב יקבל את היכולות הצבאיות המתקדמות ביותר להתמודדות עם אויבים.

את המכתב שלחו הסנטורים הדמוקרטים גארי פיטרס וג'קי רוזן והרפובליקנים תום קוטון ומייק ראונדס. הם כותבים כי "המהירות והחומרה של התחרות הטכנולוגית עם רוסיה וסין דורשות ממשרד ההגנה לשפר את התנהלותו בעניין אספקת היכולות הטובות  ביותר לחיילינו". הסנטורים סבורים שעל ארה"ב לשתף פעולה בצורה יותר שיטתית ויעילה עם בעלות בריתה, וכי להקמת קבוצת עבודה כזו עם ישראל יש כמה וכמה יתרונות ייחודיים: "ירושלים תמיד מפגינה גמישות בפיתוח יכולות צבאיות העשויות להועיל ללוחמים שלנו".

במכתב מזכירים הסנטורים כי עד 2019 לא הצטיידה ארה"ב במערכות הגנה אקטיבית לטנקים שלה, כאשר בישראל מערכות כאלו פועלות משנת 2011. על ארה"ב וישראל לפעול יחד למניעת פערים כאלו, וגם בתחומים נוספים כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה, כלי רכב אוטונומיים וטכנולוגיות ביטחון סייבר. 

הסנטורים קוראים לשר ההגנה אוסטין להפעיל את סמכויות החוקתית להקמת קבוצת העבודה האמריקנית-ישראלית. DEFENSE NEWS מוסר כי שר ההגנה יוכל להתייחס למכתב הסנטורים כאשר ב-15 במארס יגיש לקונגרס דוח על פעולות שביצע הפנטגון בנושאי שת"פ עם ישאל. הסנטורים כתבו כי אם הנושא לא ייכלל בדוח של שר ההגנה, הם ינקטו בצעדי חקיקה נוספים כדי להקים את קבוצת העבודה האמריקנית-ישראלית.