קצינה בצבא הסיני הואשמה בכניסה לא חוקית לארה"ב

כשה- FBI עלה על עקבותיה של סונג, היא השמידה מסמכים וראיות על מנת שזהותה האמיתית לא תתגלה

PHOTO: U.S DISTRICT COURT FOR THE NORTHERN DISTRICT OF CALIFORNIA

משרד המשפטים האמריקאי הוציא כתב אישום כנגד אזרחית סינית, שהועסקה באוניברסיטת סטנפורד כחוקרת, בגין הונאה, שיבוש הליכי משפט, הצהרות כוזבות והשמדת מסמכים. החוקרת הסינית, צ'ן סונג, הסתירה בהגיעה לארצות הברית כי היא למעשה קצינת מודיעין בצבא הסיני.

כשה- FBI עלה על עקבותיה של סונג, היא השמידה מסמכים וראיות על מנת שזהותה האמיתית לא תתגלה. בין המסמכים אותם השמידה סונג הייתה תעודות רשמיות, המעידות על השתייכותה לצבא הסיני, ואישורים כי שירתה בחיל האוויר הסיני. סונג התקבלה ב- 2017 כחוקרת לאוניברסיטת סטנפורד על סמך עדויות שהציגה אודות מחקרים שביצעה ומאמרים שכתבה בתחום הנוירולוגיה.

בטפסי הרישום שלה הצהירה ששירתה בין 2000 ל- 2011 בצבא הסיני כחוקרת בבית חולים אזרחי. על סמך אלו קיבלה סונג ויזה אקדמית של הממשל הפדראלי והגיעה לארצות הברית בנובמבר 2018. בפועל התגלה כי סונג היא קצינה ושירתה בבית החולים של חיל האוויר הסיני לפחות עד סוף 2020. במידה והיא תורשע, צפויה סונג לעונש מאסר של עד שלושים שנים וקנס של כ- 750,000 דולר. 

שירותי המודיעין של סין והצבא הסיני פועלים לאיסוף מודיעין טכנולוגי ומדעי באקדמיות ברחבי העולם ובדגש לארצות הברית, אירופה ואף ישראל. איסוף המודיעין הטכנולוגי מתבצע באמצעות חוקרים סיניים, רובם ככולם אנשי מודיעין אך גם אנשי מקצוע, הנשלחים לאקדמיות ברחבי העולם, מבצעים בהם מחקרים ושמים ידם על ידע וטכנולוגיות מתקדמות, בהן לסין יש עניין. 

דרך נוספת לאיסוף המודיעין הוא באמצעות גיוסם של חוקרים אירופאיים ואמריקאיים והבאתם לסין למספר שנים. לחוקרים אלו משולמים סכומי עתק תמורת הידע אותו הם משאירים בסין. הממשל האמריקאי הוציא בחודשים האחרונים מספר הודעות אזהרה, המתריעות מפני ניסיונות חדירה של המודיעין הסיני למערכת החינוך, לאוניברסיטאות ולאתרי מחקר רפואיים וצבאיים בארצות הברית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית