טיל נגד ספינות ראשון בפיתוח איחוד האמירויות

בטיל משולב ראש ביות מכ"מי אקטיבי עם יכולת ביות פאסיבית. ניתן לשגר את הטיל מספינות וממשגרים יבשתיים

טיל נגד ספינות ראשון בפיתוח איחוד האמירויות

HAS-250 is a UAE-designed and developed surface-to-surface cruise missile - Photo: AETOSWire

לפני מספר ימים הציגה חברת האמל"ח HALCON מאיחוד האמירויות את טיל הים הראשון מתוצרתה. טיל הים, HAS-250, הוצג בתערוכת האמל"ח IDEX 2021 המתקיימת בימים אלו באבו-דאבי. הטיל פותח וצפוי להיות מיוצר במפעלי החברה באבו-דאבי. הטיל נגד כלי שיט טס במהירות תת-קולית, 0.8 מאך, ובעל טווח מרבי של 250 ק"מ.

בטיל משולב ראש ביות מכ"מי אקטיבי עם יכולת ביות פאסיבית. תחום התדר של ראש הביות לא פורסם. בטיל משולבת מערכת ניווט אינרציאלית יחד עם GPS, ובשלב המעוף האחרון הוא יורד לגובה שיוט של כ- 5 מטרים. ככל הנראה הטיל בעל יכולת מסויימת של ביצוע תמרוני התחמקות ממיירטים וממערכות הגנה קשה. ניתן לשגר את הטיל מספינות וממשגרים יבשתיים.

תצורת הטיל דומה לתצורת טילי הים מדגם אקסוסט תוצרת צרפת (למעט שינויים מזעריים בתצורת הכנפיים). צי איחוד האמירויות מפעיל טילים מדגם אקסוסט מזה עשרות שנים, וייתכן שהפיתוח של החברה מאבו-דאבי, נסמך על ידע שהועבר לחברה על ידי חברת MBDA הצרפתית.

בכוונת מערכת הביטחון של איחוד האמירויות לשלב את הטיל בספינות הטילים של חיל הים המקומי. איחוד האמירויות רואה איום ישיר בחיל הים האיראני ההולך ומתעצם בזירה. פיתוח הטיל החדש הינו שלב נוסף בבניין הכוח האסטרטגי של חיל הים שלה מול איראן.

 

אולי יעניין אותך גם