נק"ל רוסי חדש בתערוכת IDEX 2021

בתערוכה מוצג רובה סער חדש בקליבר 7.62 מ"מ Kord 6P68 ואקדח קומפקטי חדש Lebedev PLK
 

נק"ל רוסי חדש בתערוכת IDEX 2021

צילום מסך. https://youtu.be/m7KTLZTAJkE

רוסיה חושפת נשקים קלים מתוצרת התעשייה הצבאית שלה בתערוכת IDEX 2021 הנערכת בימים אלו באבו דאבי. החברה הרוסית רוסובורונאקספורט (Rosoboronexport), חברת-בת של התאגיד הממשלתי רוסטק, מציגה את רובה הסער החדש בקליבר 7.62 מ"מ Kord 6P68 ואילו חברת קלצ'ניקוב – גם היא חברת-בת של תאגיד רוסטק – חושפת אקדח קומפקטי חדש Lebedev PLK.

האתר edrmagazine.eu מספר כי רובה ה-Kord 6P68 מבוסס על מכניקת פעולה-מאוזנת המספקת דיוק משופר בעת מצב ירי אוטומטי. לרובה יש אחיזת אקדח ארגונומית, מסילות פיקטיני עליונות ומותקנות בצד וקת אחורית הניתנת להארכה עם לוח אחורי מסתובב. בניגוד לכלי ירי מסורתיים בעיצוב רוסי, Kord 6P68 כולל בורר מצב ירי דו-צדדי (ימין ושמאל). הוא מוזן על ידי מחסניות סטנדרטיות בנות 30 כדורים עשויים פולימר שחור. רובה הסער החדש מתאים לכל סוגי הכוונות נקודה אדומה / אופטית / רפלקס עם מתאם פיקטיני וכן גם לפנסים טקטיים ומצביעי לייזר. ניתן להחליף את לוע הקנה במשתיק קול.

ישנן שתי גרסאות לרובה סער זה, 6P67 ו-6P68, כאשר הקליבר הוא ההבדל העיקרי: ל-6P67 תחמושת בקליבר 5.45x39 מ"מ ואילו 6P68 יורה תחמושת 7.62x39 מ"מ. ניתן להשתמש ברובי הסער Kord 6P68 / 6P67 עם מחסניות קלצ'ניקוב מסורתיות בנות 30 כדורים. על פי נתוני החברה, שתי הגרסאות הן במשקל 3.5 ק"ג ללא תחמושת ואורכן הוא 94 ס"מ עם קת פתוחה ו-73 ס"מ עם קת מקופלת. רובים אלו שומרים על דיוק בירי עד לטווח של 800 מטרים.

רובה ה-Kord 6P68 מיועד בדרך כלל לכוחות מיוחדים ויחידות מאומנות בעלות כישורים גבוהים מעל הממוצע בכל הקשור לשימוש בנק"ל. עם זאת, הוא יכול לשמש גם כרובה סער אורגני של כוחות סדירים. באשר לאקדח PLK, אתר edrmagazine.eu אומר כי מדובר בכלי נשק עם מחלק עשוי אלומיניום וכולל פקדי ירי דו-צדדים (ימין ושמאל), כולל תפס החגורה, מתגי בטיחות ולחצן שחרור המחסנית.

בניגוד לאקדח מאקארוב הידוע שירה תחמושת בקליבר  9x18  מ"מ, אקדח Lebedev יורה תחמושת 9x19 מ"מ פאראבלום. אקדח PLK מצויד באחיזה ארגונומית ואורכו 180 מ"מ עם קנה באורך 92 מ"מ. כלי הנשק מוזן על ידי מחסנית מתכת כפולה של 14 כדורים עם חלונות שקופים המאפשרים ליורה לשלוט על צריכת התחמושת. אקדח Lebedev שוקל 0.71 ק"ג עם מחסנית ריקה. החלק התחתון של מחלק האקדח מצויד במסילת Picatinny לפנסים טקטיים וצייני מטרות.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות