סעודיה תיעזר בלוקהיד מרטין לפיתוח יכולותיה הצבאיות

חברת התעשייה הצבאית הסעודית חתמה על הסכם להקמת מיזם משותף עם החברה האמריקנית, שמטרתו לשפר את יכולות ההגנה והייצור של הממלכה ולבצע לוקליזציה לתעשיות הצבאיות

מטוסי חיל האוויר הסעודי, 2019. צילום: US Navy/Handout via REUTERS

חברת התעשייה הצבאית של ערב הסעודית (SAMI) הודיעה בתחילת השבוע כי חתמה על הסכם להקמת מיזם משותף עם חברת לוקהיד מרטין, שמטרתו לשפר את יכולות ההגנה והייצור של הממלכה, להעביר את התעשיות הצבאיות שלה לייצור מקומי, וליצור מקומות עבודה מקומיים, כך על פי דיווח של אתר Arab News. התעשייה הצבאית הסעודית תחזיק ב-51% מהמיזם, והחברה האמריקנית ב-49%.

על פי ההודעה הרשמית של SAMI, המיזם יעסוק בטכנולוגיות תוכנה, אינטגרציה של מערכות, וכן בייצור ותחזוקה של מטוסים ומערכות הגנה אוויריות. הוא מהווה חלק מ״חזון 2030״ של מוחמד בן סלמאן, העוסק במטרות הכלכליות של הממלכה והשואף, בין היתר, להסתמך יותר על פיתוח עצמי. בשבוע שעבר, הודיע הרגולטור הראשי של הצבא הסעודי, כי הממלכה תשקיע למעלה מ-20 מיליארד דולר בפיתוח התעשייה הצבאית המקומית שלה בעשור הקרוב.

״המיזם המשותף מהווה צעד מרכזי במסע שלנו להשגת יעדינו השאפתניים, ואנו מצפים לתוצאות משמעותיות בעתיד הקרוב״, אמר מנכ״ל SAMI, וואליד אבוחאלד. מנכ״ל לוקהיד מרטין, טים קאהיל, ציין כי ההסכם הוא ״חלק מהמחויבות ארוכת הטווח שלנו לתמוך בתוכניות הממלכה ללוקליזציה ולצמיחה כלכלית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית