צרפת מפתחת צוללות נושאות טילים בליסטיים דור 3

חיל הים הצרפתי צפוי לקבל את הצוללת הראשונה מתוך ארבע בשנת 2035, והן אמורות להיות בשירות עד 2090. שרת ההגנה פרלי: ״המלחים האחרונים שלהן טרם נולדו״

הצוללת הצרפתית Le Vigilant, מדגם Triomphant, בשנה שעברה. צילום: Witt/Pool/ABACAPRESS.COM via REUTTERS

חיל הים הצרפתי השיק את תכנית הדור השלישי של הצוללות הבליסטיות, כשבסיומה יצטרפו ארבע צוללות כאלה לשורותיו. החיל צפוי לקבל את הצוללת הראשונה בשנת 2035, ואת השלוש הנוספות בפערים של שלוש עד חמש שנים בין כל אחת. הן צפויות להחליף את צי הצוללות הבליסטי הנוכחי ולהיות בשירות עד לשנת 2090. ״המלחים האחרונים של צוללות אלה טרם נולדו״, אמרה בשבוע שעבר שרת ההגנה הצרפתית, פלורנס פרלי, כשהכריזה על השקת התכנית.

עוד אמרה פרלי, כי הצוללות החדשות יהיו מעט ארוכות וכבדות יותר מהקיימות היום (מדגם Triomphant, שצפויות להישאר בשירות עד לשנת 2050) וכן כי יוכלו לשמוע את הסביבה טוב יותר וכך גם להגן על עצמן טוב יותר, אך במקביל להיות שקטות הרבה יותר מהנוכחיות. היא התייחסה בדבריה גם לטווח הזמנים הארוך וציינה כי ייערכו גם מדגמי שיפור והערכה כל העת, מאחר ו״יש לקחת בחשבון פריצות דרך טכנולוגיות שאיננו יכולים לחזות כיום, במיוחד בהגנת סייבר, אקוסטיקה משופרת ופיתוח חיישנים״.  

אתר Defense News מדווח כי חברת תאלס הודיעה על חתימת מזכר הבנות עם סוכנות הרכש הצבאית של צרפת (DGA), לפיתוח חליפת סונאר שלמה לצוללות, שתהיה מבוססת על טכנולוגיות משבשות חדשניות ותכלול סונאר נגרר המבוסס על טכנולוגיה אופטית, סונאר יירוט, טלפונים תת-ימיים ועוד. ״15 מיליון שעות כבר הוקדשו ללימודי פיתוח הצוללת, ויהיה צורך בעוד 20 מיליון שעות לפחות״, אמרה פרלי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית