בזמן שהייתם בבידוד: הרשות הפלסטינית שילמה כחצי מיליארד ש״ח למחבלים בכלא הישראלי 

בשנת 2020 הסתירה הרש״פ את התשלום מעיניים בינלאומיות באמצעות העברת כספים לאש״ף, והוא זה ששילם את המשכורות. בישראל שתיקה

בזמן שהייתם בבידוד: הרשות הפלסטינית שילמה כחצי מיליארד ש״ח למחבלים בכלא הישראלי 

By The White House from Washington, DC - Foreign Leader Visits, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59119023

על פי דיווח של אתר palwatch.org.il, הרש"פ הוציאה לפחות 512 מיליון ש"ח על משכורות למחבלים אסירים, בשנת 2020. ״3.25% מתקציבה של הרש"פ ב-2020 הוצאו על תשלומי משכורות למחבלים אסירים ומשוחררים מהכלא״, כותבים בפרסום. 

על פי הפרסום, מאז תחילת 2020 הרשות הפלסטינית (רש"פ) מנסה להסתיר את רישומי התשלומים שלה למחבלים פלסטינים כלואים ומשוחררים. ב-2018 וב-2019, דוחות הביצוע התקציבי של הרש"פ תיעדו באופן ברור את העברות הכספים של "המשרד לענייני אסירים," שעיקרן היה תשלומים למחבלים האסירים, בסכומים של 502 ו-517 מיליון ש"ח בהתאמה. 

ב-2020, הסעיף בתקציב הנקרא "המשרד לענייני האסירים" (ששונה בהמשך ל"רשות לענייני אסירים") נמחק ונעלם מדוחות התקציב של הרש"פ. עם זאת, מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" בדק את הדוחות הכספיים של הרש"פ לאורך שנת 2020, והגיע לחישוב, כאמור, שהסכום שהרש"פ הוציאה על משכורות מחבלים ב-2020 היה לא פחות מ-512 מיליון ש"ח.

״העברות הכספים מתקציב הרש"פ לאש"ף נסקו בשנת 2020 ביותר מ-300%, מ-161 מיליון ש"ח ל-673 מיליון ש"ח. הסכום הנוסף שהתווסף להעברות - 512 מיליון ש"ח - הוא הסכום המינימלי שהרש"פ העבירה למחבלים האסירים והמשוחררים בשנת 2020.״, מוסיפים בפרסום. 

״בתור גוף שמקבל מימון בינלאומי, הרש"פ חייבת בשקיפות כספית מלאה ובפרסום פירוט ההוצאות שלה; ואילו ארגון אש"ף אינו חייב בדיווח על ההוצאות הכספיות שלו לאף אחד. הרש"פ רוצה למנוע מהקהילה הבינלאומית לראות חלק מסעיפי ההוצאות שלה.״ 

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל