טורקיה רוצה F35 - והיא מפעילה לוביסטים בוושינגטון

נשיאות תעשיות ההגנה הטורקיות שכרה שירותי פירמה יוקרתית הממוקמת בוושינגטון בעקבות משבר ה-F-35, בסכום של 750 אלף דולר, עבור ״ייעוץ אסטרטגי והסברה לרשויות ארה״ב״

דובר צה״ל

טורקיה שכרה את שירותי משרד עורכי דין אמריקני הממוקם בוושינגטון הבירה, כדי להגן על זכויותיה לכאורה בפרויקט קבלת מטוסי F-35 – ממנו הוצאה על ידי ארה״ב לאחר שרכשה טילי S-400 רוסים, בצעד אליו מתייחסת אנקרה כאל חד צדדי ובלתי חוקי.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי חברת SSTEK תעשיות ביטחוניות, הנמצאת בבעלותה של נשיאות תעשיות ההגנה הטורקיות (SSB), חתמה על חוזה בן שישה חודשים עם פירמת עורכי הדין היוקרתית ארנולד אנד פורטר ל״ייעוץ אסטרטגי והסברה לרשויות ארה״ב, תוך התחשבות בגורמים הגיאופוליטיים והמסחריים המורכבים״, לשון החוזה. שווי החוזה עומד על 750 אלף דולר. יצוין, כי בחודש דצמבר האחרון הטילה ארה״ב סנקציות על SSB בשל רכישת הטילים.

ארה״ב התנגדה לכך שטורקיה תרכוש את מערכת ההגנה האווירית הרוסית, מחשש שהיא תוכל לשמש את רוסיה להשגת פרטים מסווגים על יכולות מטוסי ה-F-35, מה שיהווה איום על ברית נאט״ו. תחת ממשל טראמפ, סילקה וושינגטון את אנקרה מתוכנית פיתוח המטוסים בשנת 2019, לאחר שצוותים של חיל האוויר הטורקי כבר החלו באימונים בבסיס חיל האוויר באריזונה. טורקיה טוענת כל העת כי ה-S-400 לא יהווה כל איום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית