תאונת צוללת בצי היפאני 

 נזקים רבים נגרמו למבנה העילי שלה, לרבות לסנפירי ההיגוי, התורן ואנטנות התקשורת. הצוללת לא הצליחה משך כשלוש שעות וחצי לתקשר עם מפקדת הצי

By Kaijō Jieitai (海上自衛隊 / Japan Maritime Self-Defense Force) - http://www.mod.go.jp/msdf/formal/gallery/ships/ss/soryuu/501.html, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59351242

צוללת דיזל מדגם "סוריו" של הצי היפני התנגשה באוניית סוחר, סמוך לאי שיקוקו לפני מספר ימים. התאונה התרחשה כאשר הצוללת הפליגה בעומק רדוד והמבנה העילי שלה היה מחוץ למים. מידע נוסף אודות התאונה לא פורסם, אך ככל הנראה מדובר בטעות אנוש בצוללת, שלא הבחינה באוניית הסוחר המתקרבת.

 נזקים רבים נגרמו למבנה העילי שלה, לרבות לסנפירי ההיגוי, התורן ואנטנות התקשורת. הצוללת לא הצליחה משך כשלוש שעות וחצי לתקשר עם מפקדת הצי והפליגה במהירות נמוכה על פני המים לטווח מהחוף בו הייתה תקשורת לטלפונים הסלולריים של הצוות, באמצעותם הצליחה הצוללת להעביר הודעה על מצבה.

11 צוללות מדגם "סוריו" נכנסו לשירות מבצעי בצי היפאני החל מ- 2009. הצוללות בדחי של כ- 2900 טון ובאורך של כ- 84 מטרים. הצוללת מצוידת במערכת AIP המאפשרת לה שהייה ארוכה מתחת למים. בצוללת משולבים דגמים שונים של טורפדו תוצרת יפן, טילים אמריקאיים נגד ספינות מדגם הרפון ומוקשים ימיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית