פוליטיקה בין נתניהו לגנץ: הסיבה לביטול אישור הנסיעה לתערוכת הנשק בדובאי

נתניהו דחה את הנסיעה שלו למפרץ בתחילת החודש, וכעת הממשלה בראשותו מונעת את נסיעתו של גנץ. מסתבר שמאבקי פוליטיקה בתקופת בחירות חשובים יותר מייצוא ומיסים לקופת המדינה. פרשנות 

פוליטיקה בין נתניהו לגנץ: הסיבה לביטול אישור הנסיעה לתערוכת הנשק בדובאי

bigstock

על פי מקורות של ישראל דיפנס, נראה כי הסיבה האמיתית לאי אישור יציאה לתעשיות ביטחוניות לתערוכת הנשק בדובאי, היא מאבק פוליטי קטנוני בין נתניהו לגנץ. מדובר על אישור יציאה לכ-250 איש לתערוכה המתחילה בדובאי ב21 לפברואר. יום ראשון הקרוב. 

לתערוכה היו אמורות לטוס עשרות תעשיות ביטחוניות, כולל ביתן של סיב״ט מטעם משרד הביטחון. בפעם הראשונה שבה מופיעים באופן רשמי נציגים של תעשיות הנשק הישראליות במדינות המפרץ, בפני קהל פוטנציאלי של מיליארדי דולרים מכירות לשנים הבאות. 

זאת ועוד, ישנה הצעה רשמית של משרד הביטחון לממשל באבו דאבי, במטרה לקדם מכירת אמל״ח ישראלי למדינה. אז מצד אחד רוצים למכור לשוק עם פוטנציאל ענק, מצד שני לא נותנים לתעשיות לטוס. הסיבה? בחירות. נתניהו היה אמור לטוס למפרץ לסבב צילומים כחלק מתעמולת הבחירות. בעקבות הסגר שהיה בארץ, הוא דחה את הנסיעה. כעת, הממשלה מפעילה את כוחה למנוע משר הביטחון, גנץ, יריבו הפוליטי של נתניהו, לנסוע לאותה מדינת מפרץ, לאותה מטרה. 

הקורבן, כאמור, אלו חשבונות הבנק של התעשיות הביטחוניות, והציבור הישראלי שייתכן ויהנה מפחות מיסים שמשלמות חברות אלו. התעשיות הביטחוניות אחראיות לייצוא של מספר מיליארדי דולרים בשנה. אזכיר כי אישור ניתן לצוות ההפקה של התכנית הישרדות, וכן למספר סלבריטאים. בינתיים, התעשיות הביטחוניות נשארות בארץ. 

אולי יעניין אותך גם