הצבא ההולנדי בוחן מערכת של סמארט שוטר לנטרול רחפנים

מערכת בקרת האש SMASH נבדקה בטווחים של עד 200 מטר ובתנאי מזג אוויר קשים, ערפל ושלג. נצפו פגיעות בכל הרחפנים 

באדיבות חברת Smart Shooter

חברת Smart Shooter הישראלית הודיעה ​​היום (שלישי) כי צבא הולנד השלים לאחרונה ניסוי בן יומיים לירי חי כנגד רחפנים באמצעות מערכת בקרת האש SMASH של החברה. הניסוי התקיים בהרים הגבוהים באוסטריה, במסגרת בחינות של  משרד ההגנה ההולנדי לדרכים שונות להילחם במערכות בלתי מאוישות קטנות.

לדברי החברה, מערכות בקרת האש SMASH שנבדקו בטווחים של עד 200 מטר ובתנאי מזג אוויר קשים, ערפל ושלג, הוכיחו את עצמן כיעילות ביותר מכיוון שבכל 67 יעדי הרחפנים נצפו פגיעות, עם עד 3 יריות על כל רחפן. לא ניכר כל הבדל באם הרחפנים היו נייחים באוויר או בתנועה.

הצבא ההולנדי דיווח בערוץ הפייסבוק שלו כי באמצעות מערכת בקרת האש SMASH חיילים יכולים לבצע ירי על מטרה נעולה כלפי יעדים קרקעיים ורחפנים, ובכך להגדיל משמעותית את הסיכויים לפגיעה. פלוגת RAS (מערכות אוטומטיות רובוטיות) של החטיבה הקלה ה-13 בחנה את ה-SMASH באוסטריה ברמה הטקטית.

עם זאת, המערכת עשויה להיות בעלת ערך בהגנה על נכסים אסטרטגיים רגישים כמו בסיסי חיל האוויר, ספינות או בפעולות צבאיות בחו"ל. בדיקת יכולת היירוט מתאימה לתכנית העבודה בגרעינית של צבא הולנד בנוגע לאמצעים כנגד כטב"מים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית