חשש: משרד הביטחון מעכב משפטית את ההחלטה על הקמת קריית המודיעין בנגב

"יד מכוונת במערכת הביטחון פועלת לעכב את הפרויקט״, טוענים בעמותת ישראל למען הנגב. ״לא פחות מ-10 פעמים נדחה הדיון המשפטי בנושא״

חשש: משרד הביטחון מעכב משפטית את ההחלטה על הקמת קריית המודיעין בנגב

צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון 

לא פחות מ-10 פעמים נדחה הדיון המשפטי בערעור של חברות שפיר, מינרב ואלקטרה כנגד הזכיה של חברת "שיכון ובינוי" במכרז הענק של משרד הביטחון להקמת קריית המודיעין בליקית שבנגב. העתירה והדיונים סביבה מעכבים כמובן את תחילת העבודות בשטח דבר שמעורר זעם רב בעמותת "ישראל למען הנגב" שמקדמת באינטנסיביות את התחלת הפרויקט החשוב.

כזכור, בתום מאבק ציבורי עיקש וממושך של עמותת "ישראל למען הנגב" בראשותה של ד"ר אסתר לוצאטו מול משרד הביטחון, נבחרה ביולי 2020 חברת שיכון ובינוי כמי שתקים ותתפעל את המתחם במשך 26 שנה. מדובר כאמור במגה פרויקט בהיקף של כ-25 מיליארד שקלים שאמור להוות עוגן כלכלי באזור למשך עשרות שנים.

זמן קצר לאחר זכייתה של שיכון ובינוי במכרז להקת קריית המודיעין, עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב החברות אלקטרה-מנרב ושפיר הנדסה אשר התמודדו אף הן במכרז, כנגד זכייתה של שיכון ובינוי. הדיון הראשון בעתירה אמור היה להתקיים בספטמבר 2020, אולם מאז ועד היום נדחה הדיון לא פחות מעשר פעמים, לרוב בעקבות דרישת משרד הביטחון שמיוצג על ידי פרקליטות המדינה. הדיון הקרוב בבית המשפט המחוזי בתל אביב שנקבע ל-25.2, נדחה אף הוא  למועד אחר.

ב"ישראל למען הנגב" זועמים על הסחבת המשפטית וחוששים כי "יד מכוונת במערכת הביטחון פועלת לעכב את הפרויקט.״ בעקבות כך שלחה הד"ר אסתר לוצאטו בשם העמותה מכתב חריף לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בו היא דורשת את התערבותו כדי לשים סוף לסחבת המשפטית של משרד הביטחון, במטרה להוציא לפועל את הפרויקט.

"תמוה מאוד שמשרד הביטחון, שאמור לדחוף להקמת הפרויקט, הפך בחצי השנה האחרון לגורם המעכב שמונע את יישומו בשטח. אנחנו מצפים מבני גנץ להיכנס לעובי הקורה, לשים סוף לסחבת הבלתי נגמרת בסוגיה ולדאוג אישית כי הפרויקט אכן יצא לפועל, כפי שהוא בעצמו הצהיר לאחר שהנחה את בכירי משרדו לקדם את הפרויקט", כתבה הד"ר לוצאטו.